23 april 2012

Heel klein rondje

Ik moet weer even tot mezelf komen, vandaag voor de zoveelste keer telefonisch en mailcontact gehad met de “verzorger” van een pakketje en vanmiddag weer, de laatste mail is zojuist verzonden en het is nog steeds niet opgelost maar zodra er een bevredigende “eindscore” is zal ik dat zeker uitgebreid vermelden op mijn blog, met naam en toenaam. Het weer zit vandaag niet helemaal mee, behoorlijke buien en niet aantrekkelijk genoeg om naar buiten te gaan. Maar gelukkig geeft de buienradar uitkomst, het wordt droog als ik nog even geduld heb, inderdaad ze hebben gelijk het was droog zo rond 13.00 uur, ik wilde alleen even bij “De Ambtenaar” kijken of de grote kraan al omhoog stond. Op de hoek van de Medemblikkerweg moest ik even in de remmen omdat er een paar toeristen de fiets op de hoek hadden geparkeerd om wat foto’s te maken van een bloeiend bollenveld. Deze mensen kwamen uit Canada, het Frans sprekende deel zo vertelden ze mij en waren op weg naar Medemblik en verder naar Enkhuizen . Maar wat de “zwaaipaal” betreft,wat een gevaarte was mijn conclusie toen ik in de buurt kwam want zo ver als andere keren kan niet meer, er staat nu een verkeersregelaar die alle auto’s terug stuurt en dat zijn er nogal wat want iedereen gaat gewoon langs de borden die aangeven dat de Zuiderdijkweg afgesloten is. Met de onheilspellende lucht op de achtergrond werd het toch nog een leuk plaatje. Nog even door naar Wervershoof om bij Aad en Ans een bakkie te doen en daarna weer naar Middenmeer. Thuis gekomen was Jeffrey, mijn buurman, ook net binnen, na jaren voor een ander bedrijf te hebben gewerkt gaat hij nu voor zichzelf beginnen met de autorijschool en dan moet je meteen op de foto met zulk nieuw materiaal, knap om in deze tijd als jonge ondernemer te starten, ik wens hem alle succes en hoop dat hij zijn leerlingen attent zal maken op de rijstijl van velomobilisten en dat ze meestal sneller dan gaan men verwacht dus geef ze voorrang waar ze dat als fietser hebben, bovendien mogen ze gebruik maken van de weg omdat ze breder zijn dan 75 cm ook al is er een fietspad, mits anders aangegeven. Na ruim 40 km kon alles weer in de garage en hoop ik dat het volgende ritje weer wat langer zal zijn..

1 opmerking:

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Ik ben morgen om 10.00 uur bij je, voor eerst een kop koffie, en dan even richting Medemblik ? Groeten Kees