18 april 2012

"Rondje" N.H.







Het mooie weer komt elke dag dichterbij, vandaag was het nog maar net aan, niet echt slecht maar om nu te zeggen lekker weertje, nee dat is te veel van het goede. Tiny heeft vandaag oppasdag in Oostzaan en het leek me wel wat om daar even heen te rijden. Van start zo rond half 10 meen ik en redelijk weer, langs het fietspad tussen Abbekerk en Benningbroek werden de boomwortels machinaal “verwijderd”, verwijderen is misschien wat te veel gezegd maar ze lopen echt niet meer uit als dit apparaat er overheen is gegaan. Net na Purmerend kwam ik nog iemand tegen op de brommer, hij stond stil om via zijn mobiele telefoon de route uit te zoeken en even later passeerde hij mij richting Oostzaan of Het Twiske na enkele kilometers stond hij weer stil bij een splitsing en toen ik vroeg of hij de weg kwijt was vertelde hij dat hij richting Hoorn moest, ik heb het hem uitgelegd en verteld dat hij echt rechtsomkeert moest om in Hoorn te komen, hij bedankte me en reed verder een doodlopend stuk weg in,met flink claxonneren heb ik hem nogmaals duidelijk gemaakt dat hij echt hetzelfde pad terug moest en toen begreep hij het, volgens mij kun je hem wel om een boodschap sturen. Aangekomen in Oostzaan was er snel een bakkie cappuccino en later kon ik even helpen toen de jongens uit school kwamen. De terugweg ging weer langs de andere kant, richting “Zaanseschans” waar het erg rustig was. Ik heb nu een paar foto’s gemaakt vanaf de meer vertrouwde zijde, geen risico op natte voeten en dat is minstens zo prettig, ook de “Zeepziederij De Adelaar” was op afstand mooier als vorige week toen we er met het bootje langs vaarden. Later via Wormer en Jisp richting Noordhollandskanaal om zo richting Alkmaar en Heerhugowaard te nemen. Nog even 5 minuten bij Kees van Hattem binnen geweest, volgende week komt Kees een keer naar Middenmeer heeft hij gezegd, kunnen we eventueel even bij “De Ambtenaar” kijken want dan is de “superkraan” wel in bedrijf verwacht ik. Onderweg op het laatste stukje even een flinke bui maar verder bleef het droog over 125 km.

Geen opmerkingen: