04 april 2012

Met 6.8 graden is het "goor"koud




Bijna had ik besloten om vandaag te fiets de fiets te laten en me niet naar buiten te begeven, miezerig en koud, nee geen voorjaarskriebels meer, maar toch. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en zo kwam ik toch weer in de fiets terecht, even bij Kees in “De Waard” kijken hoe de vlag erbij hangt, hij wappert bijna zou ik haast zeggen, vrijdag gaat Kees mee met het rondje van de “Twisker ligfietsclub” naar Texel. Maar wat is/was het koud, in een shirtje zonder jas en voor de wind niets aan de hand, maar als de wind van opzij komt voel je duidelijk dat de rug nat is en met zo’n koud windje er langs voelt het meteen aan alsof het dicht bij 0 is. Bij Kees en later ook Marian gezellig wat nieuwtjes uitgewisseld onder het genot van een bakkie koffie waarna ik mijn rit weer naar huis zou maken. Maar net als zo vaak weet ik dan altijd wel een “smoes” om met een kleine omweg te gaan, en zo reed ik langs de buitenkant van de Heerhugowaard op een bepaald moment over de Schermerdijk richting Ursem en later langs Avenhorn om uiteindelijk voor de A7 linksaf te gaan en via Berkhout en Bobeldijk weer echt huiswaarts te rijden. Gelukkig is de drukknopschakelaar voor de oversteek bij de grasdrogerij al weer een tijdje vervangen en werkt het systeem weer mee aan een veilige oversteek voor fietsers wat ook belangrijk is voor de a.s. Texeltoer van de “Twisker ligfietsclub”. Op de Flevoweg in de polder ben ik nog weer even gestopt bij de tulpen van Marc Kerckhoffs, weer een fase verder wat betreft de bloei maar de kou laat niet toe dat ze te snel gaan dus die staan nog wel even voor ze gekopt worden. Na 73 km was het weer over voor vandaag, maar ondanks de kou toch weer een prettig gevoel bij thuiskomst.

1 opmerking:

Willem zei

Nou Pe, je hebt helemaal gelijk hoor vorige week begon het er op te lijken maar deze week is het guur mutsen weer ik ben vanmiddag gestopt om m'n muts onder m'n helm te proppen en rij gelijk weer 2 km/uur zachter met die kou