17 april 2012

Koud en toch is het "Lente" als je dit ziet




Wat was het koud vanmorgen toen ik van huis ging, 4,2 ° C. en een stevige wind op kop, maar ja, je moet wat over hebben voor het goede doel. Ik had in de planning voor vandaag om bij Tiny even het gras te maaien en daarna wat kunstmest er overheen te strooien. En omdat de berichten in de loop van de middag harde wind voorspelden met regen, leek het mij verstandig om op tijd één en ander geregeld te hebben. Het was inderdaad allemaal snel aan kant, toen ik arriveerde stond de koffie al klaar en na het tweede bakkie ben ik begonnen en zoals ik al aangaf het was zo bekeken. Zo tegen 1 uur ben ik weer richting huis gegaan, natuurlijk met een omweg, via Kwadijk naar Edam en Volendam en zo langs de dijk richting het noorden. Net na Edam, weer langs de dijk passeerde ik een groepje van 8 wielrenners die uit Blokker kwamen. Deze groep passeerde mij weer toen ik langs de weg meer aandacht had voor een andere groep, een moeder eend met 9 “kindertjes” zomaar langs de IJsselmeerdijk “op”de weg, redelijk ver weg van water wat direct in hun looproute lag, of over de dijk naar het IJsselmeer of links door een groot afgemaaid rietveld naar de eerste de beste sloot, ik hoop dat ze het overleefd hebben langs de weg waar af en toe ook een auto langs komt. Bij Scharwoude ging ik linksaf naar Berkhout en zo weer richting Bobeldijk en Wognum. Het is dan nog maar een klein stukje naar Middenmeer waar ik weer heerlijk opgefrist binnenkwam na 101 km.

Geen opmerkingen: