29 mei 2012

Dinsdagmorgen 7 uur






Dinsdagmorgen 7 uur, eerst even schuren en een kozijn aan de zijkant bijwerken met de verfkwast, ’t oog wil ook wat. Dan de heg en een paar buxus boompjes met de heggenschaar bewerken vervolgens alles opruimen en tot slot grasmaaien, het ziet er weer goed uit en ik beoordeel voor mezelf dat ik een rondje fietsen heb verdiend. Eerst nog even koffiedrinken en daarna omkleden, op naar “we zullen wel zien”. De reis ging vandaag via Medemblik naar Wervershoof en Zwaagdijk, alles leek wel in ruste ik kwam nergens bekenden tegen dus gewoon doorhobbelen en zo kwam ik halverwege Zwaagdijk bij de afslag naar Zwaag, even bij Riet en Leo aan die binnenkort de caravan gaan uitproberen. Het is ondertussen al tegen half één en de eerste echte banaan loopt lekker naar binnen gevolg door een pakje drinken en nog wat snoeperij. Via diverse uithoeken van Westfriesland kom ik in de richting van Hoogwoud waar een schitterende rhododendron in bloei staat en nog iets later besluit ik om over De Weere te gaan, al verschillende keren was ik bij Arnold en Git langs gegaan maar die zijn bijna nooit thuis en dan kreeg ik wel te horen “Jij komt hier toch nooit aan” meteen erop af en weer zijn ze niet thuis, als bewijs maak ik meteen een foto van hun “schamele onderkomen”want mijn blog lezen ze af en toe nog wel meen ik. Als ik zo ver ben komt er iemand aanlopen met zijn viervoeter, we kletsen even en als ik aangeef dat ik weer naar huis ga in Middenmeer zegt hij “Ja dat weet ik” stomverwonderd vraag ik hoe of hij dat weet, “Nou jij was getrouwd met een nicht van mij” en toen ging het licht voorzichtig op, “Dus jij bent een Verlaat” bevestigend kwam het antwoord “Ja ik ben Piet” en zo is de wereld weer klein en blijkt dat als je een grote familie hebt dat er altijd wel ergens iemand uit de familiekring opduikt. We hebben nog geruime tijd staan kletsen en dan worden verschillende namen genoemd van mensen uit de familiekring die qua gezondheid heel veel hebben ingeleverd en dat wij zo met z’n tweeën er nog goed vanaf komen tot nu toe. Na dit gezellige oponthoud heb ik de laatste kilometers naar huis afgeraffeld en kwam daarmee precies op 70 km. voor vandaag. 

Geen opmerkingen: