22 mei 2012

Quest-rijder in de dop ?


Het weer laat niets te wensen over, weinig wind en volop zon, dus toch zomer, al is het heel lang twijfelachtig geweest. De dagtaak begon vandaag om iets over 7 in de tuin, struiken uit de grond halen met en zonder moeite en vervolgens de klimop, die helaas de vorst heeft overleefd, inkorten en de schutting wat  ruimte geven. Toen alles was opgeruimd de kar nog leeg maken op de vuilstort die 9 km vanaf mijn huis is en waar ik al vele keren “rommel” heb gebracht. Het liep ondertussen al aardig naar de middag dus weer wat eten en daarna omkleden voor een tripje door N.H. Ik ga even bij Tiny langs in Zuidoostbeemster, gezellig even wat drinken en later weer op huis aan, met de bekende omweg. Via Middenbeemster, De Rijp, Graft en Noordeinde naar Schermerhorn want de koers is vastgesteld op de Obdammerdijk, zwager Tom is jarig dus daar ga ik meteen even langs. Iets voor het bestemde adres zag ik de molen er zo mooi bij staan dat een plaatje wel verantwoord leek. Eenmaal op het adres aangekomen zat ik heerlijk achter het huis in de schaduw en dan bekijk je hun huis weer eens met andere ogen, zomaar vanaf de achterkant, gewoon een heel “leuk optrekje”. Na koffie en gebak ben ik weer van start gegaan voor de laatste 20 km via Opmeer en De Gouwe naar Aartswoud. Toen ik op de dijk reed vond ik de kaarsrechte regels wel de moeite waard om even te stoppen en een foto te maken. Eenmaal weer in de fiets keek ik even vreemd op, een auto werd dwars over het fietspad geplaatst en mijn eerste gedachte was “Ik heb toch niets verkeerds gedaan” maar het viel allemaal mee, oorzaak, iemand wilde alles weten over de Quest, nou ja alles, wat ik er van kon vertellen. Maar als ik het goed inschat dan is dit een aanstaande Quest-rijder. Woon-werk verkeer vanaf Callantsoog naar Agriport, 33 km is heel goed te doen, bovendien houdt het je fit en geeft enorm veel voldoening als je elke dag nieuwe ervaringen opdoet met zo’n wonder op wielen waar ik vandaag weer 90 km mee heb rondgetoerd



3 opmerkingen:

Rene van den Berg zei

Ja, 33 km is zo ongeveer mijn dagelijkse afstand (one way). Heerlijk tripje, te doen in minder dan 50 minuten. Wel even douchen na aankomst en dan fris er tegenaan.

Robbedoes zei

Ja ik denk ook dat er straks weer meer velomobiel forensen zullen komen.
Kilometer vergoeding wordt afgeschaft dus mensen gaan zoeken naar alternatieven.

Gr
Rob

Stef van den Berg zei

Beste meneer Koomen,

Wat een mooi plaatje.

Ik hoop in contact te kunnen komen met de man waarvan u vermoedt dat hij zijn fiets gaat verkopen.

Ik wens u in elk geval nog heel veel plezier toe.

Vriendelijke groet,

Stef van den Berg
06-23249319