14 mei 2012

Maandagritje


Het weer kon geen spelbreker zijn vandaag, hoewel er een behoorlijke stevige wind stond. De plannen wijzigen bij mij vaak sneller als het weer, eerst had ik nog plannen om even naar Dronten te rijden voor een compleet stel nieuwe buitenbanden niet direct nodig maar op reserve voor het geval dat enz. Van huis eerst weer langs “De Ambtenaar” om de laatste fase vast te leggen, de weg ik nog afgesloten t/m 22 mei dus het schiet al aardig op. Ik ben er met de Quest ondanks de afsluiting alweer diverse keren langs gereden dus die afsluiting valt wel mee. Het begint op de grond, om het bouwwerk, al aardig ruim te worden, de meeste onderdelen zitten er ondertussen wel op of aan, maar het blijft een “joekel” als je daar met je “kleine gele fietsje” van 3 meter langs gaat. Verder naar Medemblik, Onderdijk, Wervershoof en Zwaagdijk. In Wervershoof bij Ben en Riet langs met een muziek CD, de originele was “versleten”. Via De Boekert naar Blokker en Zwaag waar ik nog een schijfje met foto’s heb bezorgd. De laatste trip ging via verschillende dorpen waaronder ook Spierdijk, ik ben daar redelijk goed weg gekomen, het was daar kermis, en zoals dat tegenwoordig gaat in de Westfriese dorpen moet je daar niet komen en vooral niet met een Quest, ik heb snel rechtsomkeert  gemaakt maar toch werd ik ingehaald door een stel redelijk ladderzatte figuren. Het is allemaal goed gegaan maar voor het zelfde gaat er zo’n geflipte kermisganger zo op je Quest zitten. Het werd een “kort” ritje van net 85 km, een heerlijk toertje door de regio. Morgen komt Kees naar Middenmeer en gaan we weer samen een ritje maken.

Geen opmerkingen: