02 mei 2012

Van Noord naar Zuid en er tussendoor






Een uitermate geschikte dag om een rondje te fietsen, vooral omdat men verwacht dat de regen en kou weer terug komen na vandaag. Een moment heb ik nog overwogen om naar Oudemirdum te rijden maar het werd een “wild” rondje door Noordholland. Vertrek vanaf Middenmeer richting Alkmaar, op de Langereis werd ik staande gehouden door Cees Goedhart die vandaag niet ging fietsen en andere bezigheden had, een poosje bijkletsen en weer door richting Obdammerdijk naar Gerda die oppas had van de kleinkinderen. Na de koffie door richting “De Gouden Karper” om daar over te steken naar de Noordschermerdijk, “bloedlink” bleek achteraf, ik kwam op de route van de 1e dag van een fietsvierdaagse, allemaal mensen die graag wilden fietsen en om zich heen kijken maar wat minder op het verkeer letten, gevolg een zere vinger van het indrukken van de claxon en na enkele kilometers de batterij vervangen om me “verstaanbaar” te blijven houden. Aan het einde waar ik linksaf zou gaan kwam ik Henk Brekelmans met zijn vrouw nog tegen op de rug-aan-rug tandem die me wist te vertellen dat het om een vierdaagse ging waar je beter niet met een Quest tussen kan zitten. Eenmaal weer op snelheid ben ik naar Stompetoren gereden en verder tot aan Schermerhorn waar ik naar de andere kant van de weg ben gegaan de Westdijk op langs de Beemster. Bij de melkfabriek/kaasmakerij was men bezig, in het kader van het 400 jarig bestaan van de Beemster, om een “kopie” van het Vrijheidsbeeld te plaatsen dus stoppen en een paar foto’s maken. Toen er personeel naar buiten kwam om ook poolshoogte te nemen heb ik gevraagd naar een medewerker en na een belletje kwam deze persoon naar buiten, Joost Visser, voor mij bekend als vriend  van de vriendengroep van Bianca en deelnemer op de racefiets tijdens een rondje Texel en “De Meertoer” samen met zijn vriend Patrick de Block. Het was bijna 8 jaar geleden dat ik Joost voor het laatst had gezien en gesproken en dan is alles nieuw welk onderwerp je ook bij de “kop”  pakt. Toen ik mijn weg weer heb vervolgd ging het via Middenbeemster naar Kwadijk en tot aan Edam daar rechts langs het kanaal naar de afslag richting Volendam om zo via “de Dijk” waar het erg druk was naar Scharwoude te rijden om via Berkhout weer langs de A7 te komen en dan nog even door naar Oostwoud enz. om na Medemblik een laatste blik te werpen op “onze” Ambtenaar. Langs de Westermiddenmeerweg “moest” ik wel even stoppen om de beste kleur geel uit te zoeken en dat blijft toch de Quest ook na 129 km.

Geen opmerkingen: