10 juli 2013

Boodschappen ritje






Even naar Blokker en dan weer terug liep weer uit op een extraatje, het werd iets meer. Het was zelfs niet erg aantrekkelijk om te gaan want toen ik buiten kwam viel er een heel licht motregentje. In principe ga ik niet van huis als het regent, maar zoals op een blog wordt vermeld “Het regent bijna nooit” ben ik er nu ook maar vanuit gegaan dat het nooit erg zou kunnen worden. Het stelde ook allemaal niet zo erg veel voor en met één keer de bril af deppen was het leed geleden. De heenreis ging al een beetje met een omweg en nadat ik mijn boodschap had gedaan ging het terug eigenlijk zoals het zo vaak gaat, niet te krap kijken naar de kilometers maar gewoon een leuk ritje maken dat is het voornaamste. Vanaf Blokker ging ik rechtdoor over Hoorn en Berkhout naar Obdam en dan speciaal de Obdammerdijk waar ik weer een keer bij Gerda langs ben geweest. Die kletst ongeveer 5 kwartier in een uur dus ben je niet zo snel aan de beurt. Het laatste stukje naar huis zal ongeveer 20 km zijn en die heb ik vrij vlot afgelegd en bij thuiskomst stond de dagteller voor vandaag op 73 km.

Geen opmerkingen: