22 juli 2013

Verkoeling met warm weer, ga een rondje fietsen.





Wat doe je met dit warme weer, gewoon even een stukje in de Quest voor afkoeling, heerlijk die rijwind over je hele body en helemaal geen last van de warmte. Ik was al redelijk op tijd vertrokken omdat ik naar Oudemirdum wilde, Siebo en Bianca waren met de kinderen eerder van vakantie terug gekomen omdat Bianca niet in orde is, ze zijn vertrokken toen het al niet klopte met de gezondheid en toen met het idee, het kwam vanzelf dus het gaat ook wel weer. Maar dat laatste laat wat erg lang op zich wachten. Het was op de heenreis iets van sluierbewolking toen ik op de Afsluitdijk reed maar dat paste me wel en toen ik er bijna was bleek het toch weer helemaal helder. Aangekomen in Oudemirdum gingen ze net het Huningspaed in en kwam ik uit tegenovergestelde richting dus bijna gelijk op het adres. Ze kwamen net bij de dokter vandaan en dat bracht weinig nieuws, verstijfde spieren door de griep ????? ik wist niet dat zoiets mogelijk was en dat al een paar weken, vreemd maar we wachten verder maar af. Het was ergens een tegenvaller dat het geen naam heeft maar van de andere kant ben ik ook weer blij dat het niet een nekhernia is zoals ze zelf begon te vrezen, geduld brengt mogelijk weer een gezonde dochter. Na de nodige koffie met koek en frisdrank heb ik nog even een o-ring vervangen en kon ik de rit naar huis weer aanvangen. Toen ik weg zou gaan kwam Fleur nog even met een vriendje uitleggen hoe zo’n fiets nou in elkaar zat en dat haar opa heel naar Noord-Holland heen en weer reed met dat “ding”. Schoonzoon Siebo zorgde met zijn telefoon ook nog voor een paar foto’s die hij meteen heeft gemaild zodat ik ze erbij kon “plakken” op mijn blog. Om kwart over 1 was ik weer thuis en kon nog mooi even een paar boodschappen doen omdat er morgen een feestje is. Bij Wieringerwerf is het langs het fietspad alsof het gesneeuwd heeft, alles pluisjes van de wilgenbomen. En zo werd het voor vandaag weer 160 km.

4 opmerkingen:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Oppassen dat je niet onderkoeld raakt als het "stukje" fietsen iets te lang word! Mooi stukje gereden vandaag!

Groeten, Adri.

Wim Schermer zei

Hi Pé,
Moest je een O-ring vervangen in het nieuwe Velomobiel.nl ketttingtandwiel?
Groeten,
Wim

Willem zei

Dag Pé, toch weer een mooi ritje gemaakt zie ik de Markermeerdijk is ook weer geheel open tot Hoorn.

rowingvictor zei

Beste Pé,

afkoelen in een Quest gaat me niet lukken; ik neem daar een cabrio voor....