16 juli 2013

En zo kwam ik DE Carin tegen







Weer een prachtige dag en wat doe je dan,  een klein rondje fietsen. Laten we nou niet direct discussiëren over klein want dan krijg ik toch geen gelijk, wat ik klein denk te noemen vinden anderen wat groot maar wat zou ’t als we allemaal maar gelukkig zijn. De trip ging vandaag eerst naar Ben en Riet in Wervershoof, Ben is afgelopen winter op de ijsbaan in Hoorn nogal erg hard onderuit gegaan en op zijn achterste geland wat, naar nu pas is uitgekomen, wat vervelende complicaties met zich mee heeft gebracht, zelf zo ernstig dat medisch ingrijpen noodzakelijk was en zo is hij afgelopen vrijdag onder het mes geweest en kan nu uiteraard nog steeds niet goed zitten, maar het komt allemaal weer goed zeggen de “geleerden”. Het “ziekenbezoek” ging uiteraard gepaard met koffie en koek en zo klets je zomaar een tijd in de ruimte en tikt de klok door. Na deze sociale beleving ben ik door gegaan naar Enkhuizen boven op de dijk en een heerlijk windje over het water gaf wat verkoeling. Na Enkhuizen vervolgen en richting Hoorn, onderweg nog even gestopt bij de “vuurtoren” op de dijk bij het “Oma Mia bankje”. Er is in de plaatselijke kranten nogal flink uitgehaald naar de beherende instanties die zomaar de schilder had ingeschakeld om “hun” toren in een afschuwelijke grijze pilaar om te toveren en zelfs de al jaren bestaande spreuken heeft overgeschilderd. Inderdaad de vorige uitvoering was heel wat beter voor het oog dan wat ze er nu van hebben gebakken. Verder richting Hoorn en nadat ik deze stad was gepasseerd leek het me verstandig om nog een klein stukje dijk te volgen en dan rechtsaf naar Beets te gaan. Maar ja toen ik een fietser voor mij zag rijden kon ik het niet laten om haar een tijdje gezelschap te houden. En nu komt het, speciaal voor Arnold, het was DE Carin van dat zacht gekookte eitje enz. Ik verwacht nu vast reactie uit die hoek. Ik ben dus een stukje met Carin meegereden, ze was op weg om haar echtgenoot Frans tegemoet te rijden die van zijn werk kwam en inderdaad na enkele kilometers was het stel bij elkaar, nog even wat bijkletsen en een plaatje schieten om vervolgens rechtsaf te gaan richting Oosthuizen met het voornemen om daar een heerlijke bak softijs te nemen. En dat zie je nou altijd als je er zo’n zin in hebt is de zaak gesloten, dus verder zonder softijs en richting Beets genomen waar ik na het ophaalbruggetje linksaf ben gegaan richting Avenhorn en zo via Spanbroek en Hoogwoud naar Middenmeer waar ik vandaag op 109 km ben gestrand.

Geen opmerkingen: