31 juli 2013

Vandaag een "combi" rit








Hoe is deze woensdag verlopen, nou heel simpel, een stukje fietsen maar deze keer toch met een beetje andere benen als gewoonlijk. “Normaal” lig/zit ik in de fiets en dat deed ik vandaag ook maar na eerst een stukje liggen/zitten werd het vervolg rechtop, ja inderdaad de gewone rechtop fiets of zoals ik hem vaak noem de “huistuinenkeukenfiets”. We meenden vandaag een bezoek te brengen aan een schoonzus en zwager van mij die in de buurt verbleven n.l. in Wormer vanaf Tiny maar een kilometer of 15 denk ik, maar helaas ze moesten weg voor een andere afspraak dus ging het feest niet door. Dan maar even naar Oostzaan de bloemen en planten even verzorgen op een adres en dan meteen een klein rondje er achteraan. Dus eerst met de Quest naar Zuidoostbeemster en daar omkleden en vervolgens met die bewuste andere fiets op naar Oostzaan en verder. Ter plaatse nog even een paar foto’s gemaakt met mijn mobieltje en vervolgens een rondje door “Het Twiske” via deze route kwamen we door Den Ilp waar de bruiden van Anton Heyboer altijd nog profiteren van zijn “kunsten” het huis is zeer kleurrijk maar eigenlijk ook weer niet om aan te zien, een bont geval. Op de heenweg door de polder met winmolens en vervolgens over de Oostdijk met zijn overhangende bomen, elk moment zie je weet iets nieuws en het blijft mooi. De fietstocht door “Het Twiske” levert ook altijd prachtige beelden vooral als de lucht zulke variaties laat zien in de wolkenpatronen. Later toen we weer in de Zuidoost kwamen heb ik me omgekleed en ben weer richting het noorden gereden. Via wat omwegen kwam ik op Zwaagdijk bij Margriet, even kletsen en weer verder. Toen ik weer in Middenmeer was stond de teller voor vandaag op 91 km en daarnaast nog ruim 40 km met de “huistuinenkeukenfiets” een prachtige dag.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Dag Pé,

Het blijft me verbazen, die hoeveelheid kilometers die je dagelijks "verslind"!

Groeten, Adri.