01 augustus 2013

"Rissen" op de Afsluitdijk










"Racefiets Inhaal Syndroom" voor leken.
Vandaag maar weer even de dijk over om bij Bianca te kijken hoe het gaat, het weer zal goed worden hoewel het nog zwaar bewolkt is maar als ik op de Afsluitdijk ben probeert de zon er al door te komen maar echt lukken doet dat nog niet. Als ik Breezanddijk nader meen ik een paarwielrenners te zien maar als ik boven ben zie ik dat ze al behoorlijk ver zijn dus gas erop en er achteraan. Als ik ze heb ingehaald zie ik dat de met z’n drieën zijn en kop over kop rijden en zo rond de 39 tot 40 km op de teller houden. Ik volg ze even en ga er dan voorbij, één van de mannen zet een spurt in en hangt achter mij gevolgd door zijn mede strijders. Zoiets wil zeggen opvoeren die snelheid en probeer ze maar uit, twee laten al snel los en bij 51,5 km zie ik dat de laatste er ook klaar mee is, toch weer leuk zo iets. Eenmaal bij de Lorentz-sluizen aan de Friesekant staan er nog 3 van die fietsfanaten, twee ervan ken ik Dirk de Vries en Dirk Steltenpool en de derde is voor mij onbekend, net als ik stil sta gaat de slagboom weer omhoog en gaat alles in beweging. Ik volg ze even en maak een paar foto’s waarna ik verder ga richting Oudemirdum. Als ik in Oudemirdum uit de Quest stap hoor ik dat ik kom al geroepen, Fleur gaat net met een vriendinnetje op de fiets naar een paar paarden in Wyckel en dan moet er gefietst worden maar de banden zijn bijna leeg dus opa kan gelijk aan de bak, geen probleem en even later zijn er 4 banden keihard opgepompt. Bianca situatie valt me mee en tegen, ze loopt en praat zeer opgewekt maar al snel merk ik dat ze op haar tenen loopt zoals ze dan zeggen, nog steeds veel pijn en de linker arm in een soort draagband, de conclusie van de neuroloog  : Neuralgische amyotrofie na wat ik er over heb gelezen allemaal niet leuk, zeg maar zorgwekkend. Na de koffie en even bijpraten ben ik weer richting N.H. gegaan en deze keer maar eens via Stavoren en Hindelopen, Bij het z.g. Rode Klif is het vrij druk met toeristen en ook de sluis in Stavoren geeft veel oponthoud maar verder loopt alles gesmeerd. Ook op de Afsluitdijk vliegt het er over en na een heerlijke rit ondertussen volop in de zon kom ik weer op Wieringen waar ik zal opletten of het stalletje met kersen, aardbeien, frambozen enz. er weer staat want die smaakten prima afgelopen maandag. Inderdaad iets verplaatst maar ze is er nog al staat er deze keer een andere dame in de “tent”, één bak kersen een foto maken en de laatste 15 km naar Middenmeer vol maken waar het totaal met dit kleine ommetje op 171 km is gekomen.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Dat is slecht nieuws, inderdaad geen prettige ziekte. Je kan je dochter sterkte toewensen van ons.
Hopelijk kan ze met de juiste medicatie weer wat opknappen.

Groeten, Adri.