07 augustus 2013

Wel of geen regen ?






Hoe lang blijft het droog vandaag, met die gedachte ging ik van huis. Ik moest even naar, zoals mensen uit de omgeving het noemen,  ” ’t Stadje” gewoon Purmerend. In zo’n geval zou ik ook de auto kunnen nemen maar de fiets geniet bij mij nog steeds als voertuig nummer één de voorkeur. De weerberichten geven aan dat het rond het middaguur mogelijk zal kunnen beginnen te regenen in mijn berekening kan ik dan net heen en terug naar Zuidoostbeemster daar omkleden en vervolgens mijn boodschap doen en weer omkleden en naar huis fietsen. Echt fietsen met een opdracht in gedachte, niet te veel stoppen gewoon “gang is alles” en zo is het gegaan. Om half 11 was ik me aan het omkleden en om kwart over 11 ging het weer andersom. Ik was nu toch in Purmerend en had allang het idee om een keer een foto te maken van het grote monument op de voormalige veemarkt. Normaal kom ik nooit met de Quest in het centrum maar nu moest het er maar van komen. Echt een monument met herkenning, de markt is helemaal weg uit het centrum maar de ruimte is benut om er verschillende etablissementen gelegenheid te geven er een uitgebreid terras op te exploiteren waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Een moment dacht ik er nog over om het gras bij Tiny even te maaien maar de berichten en de lucht hebben het toch gewonnen van mijn gevoel dus meteen richting Middenmeer. Na de oversteek die weer is voorzien van een nieuwe drukknop voor fietsers zag ik de boortoren staan waar afgelopen maandag voor het eerst warmwater naar boven is gepompt, water met een temperatuur van ongeveer 90 graden Celsius alles voor het kassengebied in Agriport A7 en net toen ik Middenmeer was binnen gereden kwamen de eerste spatten hoe erg het gaat worden wachten we gewoon af, morgen is het beter volgens de laatste berichten. En zo was het ritje van vandaag kort maar wel weer 82 km met plezier op en neer gereden.

Geen opmerkingen: