29 augustus 2013

Spoedig zal een "operatie"volgen







Een nieuwe dag, eigenlijk een nieuwjaar maar in elk geval schijnt de zon en dat is mooi. Gisteren was het een drukte van belang, in drie etappes zo’n 45 a 50 man/vrouw op visite gehad, ’s morgens een aantal familieleden toen nog binnenshuis, ‘s middags de tweede groep maar toen scheen de zon volop en zaten we met een heel “koor” buiten in de tuin en ’s avonds het slotakkoord met nog maar een klein groepje en het was alle keren gezellig. Vandaag mocht ik dus weer in de “ontspanningsmachine” eerst de banden even bijpompen waar nodig en dan zie ik wel hoe de route zal gaan lopen. Als ik de fiets op zijn kant heb liggen zie ik aan de andere kant van het kettingwielboutje ook wat kleine scheurtjes, misschien valt het mee maar uit voorzorg heb ik het stukje gebogen ijzer wat eerst rechts was gemonteerd nu meteen maar links eronder geschroefd, je weet maar nooit. Wel stond toen voor mij vast dat ik er iets aan moest laten doen door mensen die goed met kunststof reparaties over weg kunnen en voor mij is dat Jan Reus, de wonderdokter van de racekappenfabricage, dus op naar Enkhuizen. Maar waar zit Jan ergens, eerst Jan Geel gebeld, geen gehoor, toen Wim Schermer , geen gehoor, wat nu. Ik besluit om naar Enkhuizen te rijden en dan ga ik daar wel zoeken op het industrieterrein. Eerst Jan Geel nog een keer maar nog steeds geen reactie, toen Wim weer  en ook nu geen geluid aan de andere kant. Na een kilometer of 14 heb ik nogmaals Wim geprobeerd en jawel hoor hij neemt op, na wat heen en weer kletsen heb ik het adres en zet verder koers naar Enkhuizen. Als ik bij Jan aankom leg ik uit hoe en wat er aan de hand is, zijn deskundig oog geeft aan wat er gedaan kan worden en dat een eventueel deelbaar setje wel extra veilig is “En ik weet iemand die die dingen verkoopt” zei Jan, inderdaad dan moet je bij Wim zijn. Ik heb met Jan afgesproken hoe we dit gaan oplossen maar wel met de wetenschap dat het toch wel wenselijk zou zijn als het 2x24 uur zou kunnen ”opharden”. Als het zover is zal ik Jan bellen, mogelijk voor een weekend dan kan ik toch weer vrij snel verder “Questen”. Na mijn vertrek uit Enkhuizen ben ik via de IJsselmeerdijk, waar het Oma Mia bankje goed wordt gebruikt, naar Hoorn gereden en kwam zo in de binnenstad waar het op het plein bij J.Pz Coen nogal druk was, kaasmarkt , en dat in Hoorn. Alles was vorig weekend aangekleed met breiwerk, zelf de “Ouwe Coen” zit nog steeds in het breisel, wel kleurig moet ik eerlijk toegeven. Er was voldoende belangstelling en niet alle keren lag er kaas op de berrie een jongetje werd ook als “kaaskoppie” rondgedragen. Van Hoorn nog met een klein ommetje weer naar huis waar er 91 km kon worden bijgeschreven en waar de combines volop draaien.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Ik wist dat Hoorn ook een kaasmarkt had.