20 augustus 2013

Koffierondje van ruim 200 km








“De morgenstond heeft goud in de mond” een gezegde uit de oude doos zou je kunnen zeggen maar het is nog steeds 100% waarheid. Als je op tijd begint is het je eerste verdienste en is de dag nog lang genoeg om nog meer leuke dingen te doen. Zo was het met mij vandaag ook zo’n beetje in die vorm te verklaren, ik was op tijd en om 2 uur vanmiddag stond ik alweer onder de douche na een heerlijk rondje. Gisteravond had ik me voor genomen om vandaag even naar Bianca te gaan, even kijken hoe het met haar gaat en als ik op tijd ben ga ik meteen maar rondje over de 2 dijken, d.w.z. Enkhuizen – Lelystad en dan via de Ketelbrug naar Nagel, Emmeloord en Bant om via Lemmer Friesland in te rijden en dan na zo’n kilometer of 15 in Oudemirdum een bakkie te doen. Zo gezegd zo gedaan, ik was op tijd en zodoende was ik al vroeg op mijn koffieadres, deze keer niet bij Bianca maar bij Theo en Gé, haar schoonouders die bijna op het zelfde adres wonen, 50 meter verder. De koffie met koek smaakte daar net zo goed als bij mijn dochter waar Thimo de laatste week van zijn vakantie doorbracht met een vriendje uit Balk. Toen ik het erf opreed hoorde ik ze achteraan en reed erheen, Thimo vertelde trots aan Elbert zijn vriend, “Mijn opa komt heel uit Noordholland fietsen over de Afsluitdijk” toen wist hij nog niet dat ik via de andere dijk was gekomen en al 125 km achter de wielen had, Elbert hoorde dit aan en zei toen, : “Dat doe je toch niet dan wordt je hartstikke moe” ik dacht dat hij net als zoveel van zijn leeftijdgenoten anti sport was maar later hoorde ik van Bianca dat hij minstens 4 keer in de week in training is voor de voetbal dus dat onsportieve van Elbert valt wel mee. We hebben later bij Bianca thuis ook nog iets gedronken waarna ik weer richting huis ben gegaan. De foto’s van vandaag zijn gemiddeld genomen allemaal nogal somber doordat er bijna geen zon was te zien, de foto’s zijn o.a. van de dijk Enkhuizen –Lelystad, het “mastbos van de haven bij Lelystad, de windmolens langs de dijk naar de Ketelbrug, een foto vanaf de brug over het Ketelmeer, een Italiaan en de laatste bij de haven aan de Wadden kant bij Breezanddijk, het is een podium in het water met een heel aantal “wachthuisjes” er omheen wat daar gaat gebeuren is nog raadselachtig maar t.z.t. horen of zien we dat nog wel. En dan, gelukkig ze stond er weer de fruitkiosk op het hoekje waar een bak kersen als geroepen kwam, heerlijk eten en drinken tegelijk. En zo kwam ik weer thuis na 204 km en de laatste 15 zelfs af en toe in de zon, ja hij is er nog steeds hoewel ik er onderweg weinig van heb gezien.

Geen opmerkingen: