14 augustus 2013

Ganzen op de Oostdijk






En de zomer duurt maar voort, ’t kan mij niet te lang duren, dit is toch prachtig. Na gisteravond een verjaarsfeestje te hebben gehad was het vanmorgen weer een gewone “werkdag” nou niet lachen maar ik had voor vandaag een opdracht  en dan kan ik daarbij zeggen, die heb ik mezelf opgelegd. Ik moest daarvoor wel even naar Oostzaan fietsen en dat is met dit weer, net als zo vaak, een feestritje. Tiny had daar vandaag oppas-dag en zodoende werd ik met een heerlijke cappuccino ontvangen. Het klusje was vrij snel geklaard en daarna nog even een broodje naar binnen werken en vervolgens weer op naar Middenmeer. En net zoals dat meestal gaat, niet linea recta maar altijd variatie in de route. Was ik heen via de vaste route gegaan terug heb ik de andere kant van “Het Twiske” genomen en aan het eind naar Purmerland, dan links en aan het eind voor het Noordhollandskanaal rechts naar de pont en oversteken naar Ilpendam waar ik weer heerlijk door het laagland van Overleek kon “snorren”. Op het laatste stuk werd me door een verkeersregelaar aangegeven dat er straks een vrachtwagen aan zou komen die wel erg breed was dus neem op tijd een stopplaats om uit te wijken. Inderdaad ik zag hem komen en bij de inrit van een boerderij heb ik dit gevaarte maar even afgewacht wat zeker nodig was. Bij Monnickendam onder de weg door naar Katwoude en zo langs de dijk van het IJsselmeer richting Volendam enz. Laatst was het druk op “de Dijk” in Volendam maar vanmiddag was het top drukte met live muziek op de haven, maar ik ben er weer veilig langs gekomen en zulke momenten denk ik wel eens, had ik niet beter langs de drukke verkeersweg kunnen gaan. De rit langs de dijk is altijd prettig, behoudens dan het oponthoud in Volendam maar verder gaat het altijd prima en heb je weinig overig verkeer. Na een voldaan ritje van 130 km kwam ik weer in Middenmeer en hoop dat het weer voorlopig zo zal blijven, weinig wind en veel zon.

Geen opmerkingen: