20 juli 2015

Een echte "benenstrekker" vandaag.








Inderdaad weer hetzelfde ritje als zo vaak, heen en terug naar Oudemirdum. Het werd weer de hoogste tijd om een keer op en neer te gaan en op zo’n stille maandag is dat het juiste “medicijn” om de week goed in te zetten. Van start richting Wieringerwerf even langs de apotheek voor wat oogdruppeltjes, het begin van een nieuw beeld van de wereld maar daar kom ik later nog wel een keer op terug. Dan door naar de Afsluitdijk met de wind schuin achter, de hele dijk stond de teller ruim boven de 40 km met geregeld 45 of ietsje meer, heerlijk, wat ging dat mooi. Bianca zou niet om half 11 thuis zijn maar de kinderen waren er wel en zo werd ik bij aankomst op koffie getrakteerd door kleindochter Fleur, en zeker geen kleine dochter, wat een “brok” van een meid wordt dat en ook kleinzoon Thimo groeit mij al over het hoofd. Later kwam Bianca ook thuis en zaten we met elkaar te kletsen over van alles en nog wat. Thimo die nogal handig is met alles wat digitaal is had de pc van kennissen “gered” van een totale ondergang, z.g. verloren gegane foto’s van Columbia werden weer tevoorschijn getoverd bij de gecrashte pc tot vreugde van de kennissen. Na de nodige koffie en een broodje ben ik weer vertrokken richting Middenmeer, nog even 80 km. Alles gaat als een “speer” en bij het begin van de Afsluitdijk nam ik de route naar de dijk , misschien een paar honderd meter langer maar wat zou ‘t. Toen ik daar even een banaan stond te verorberen kwamen er twee mannen op de bepakte fietsen vanaf de dijk en wat denk je, Matthijs Leeghwater met zijn fietsmaat die de “Noordkop” gingen verkennen, even kletsen en dan weer verder. Thuis staat het tellertje voor vandaag op bijna 165 km met een redelijk gemiddelde van 33,7 km p/u

Geen opmerkingen: