16 juli 2015

Ontspannen gedurende 110 km



Hoeveel koeien per hectare ?


Gevaarlijke helling viel wel mee




De "rietsigaren"

Eerst dacht ik dat er op elke hoek een Quest stond

Het is weer een “zomerse dag” dus na de “klus dag” van gisteren is een ontspanning weer op zijn plaats. Hoe zal ik mijn rondje van vandaag maken, ’t stikt van de mogelijkheden, Oudemirdum, Dronten en dan eventueel door naar Kampen, rondje over Den Helder ja wat zal ik doen. Eerst maar een beetje proviand in de tas,  je weet maar nooit en dan op pad. Het is en blijft allemaal wat dicht onder de rook van Middenmeer dacht ik later maar achteraf is het toch nog weer wat uit de hand gelopen. Richting de kust via Noord-Scharwoude en hier en daar onderweg hier en daar een foto maken. Over het Noordhollands kanaal bij Koedijk en dan naar Bergen en Bergen aan Zee. Hier ga ik door de duinen naar Egmond aan de Hoef en vandaar weer een beetje richting Alkmaar en zo wordt het een leuk rondje  met een omleiding omdat het fietspad niet meer “bestaat” langs de weg van Avenhorn naar Hoorn en zo kom ik even later in de Wieringermeer waar ik een hele partij “rietsigaren” in de slootkant zag, wat was dat in mijn jeugd een luxe, je stak ze dan ook nog in de brand en stinkend en smeulend deed je jezelf dan voor als een volwassen sigarenroker. Toen ik de fiets weer in de garage had gezet zag ik de dagteller op 110 km staan, net een leuk stukje voor vandaag.

Geen opmerkingen: