21 juli 2015

"Two ladies and the wrong way"








De dames gingen helemaal de verkeerde kant op, dat was ongeveer het begin van mijn eerste ervaring van vandaag tijdens een klein rondje trappen. Zelf had ik in mijn hoofd om vandaag dicht bij huis te blijven en dan eerst even naar Ben en Riet in Wervershoof. Maar toen ik bijna de polder uit zou gaan door bij de grasdrogerij over te steken vanaf het Agriport gebied heb ik maar voor linksaf gekozen omdat er twee dames met racefietsen stonden te wijzen en te “studeren” op een kaart, blijkbaar zoekende naar de juiste weg. Inderdaad ik had ze al in de verte voor mij uit zien rijden op het fietspad langs het Microsoft datacentrum maar nu zat er een kink in de kabel. Stoppen en vragen of ik kon helpen “We don’t speak Dutch” maar daar kwamen we wel uit, ze moesten naar Den Helder en kwamen vanaf Medemblik, ja en dan ga je richting Amsterdam, je snapt wel dan komt het niet goed. Ik heb ze uit proberen te leggen dat ze niet verder naar het zuiden moesten maar gewoon omkeren en noordwaarts gaan en dat hebben ze toen gedaan. Ik ben verder gegaan naar Wervershoof waar Ben druk bezig was met zijn voortuintje en mij de boodschap gaf, “Riet heeft koffie” een poos met schoonzus Riet zitten kletsen, ’t gaat allemaal wel maar toch langzaam bergafwaarts, niet leuk. Toen door naar Andijk waar mijn jongste zus Lia vrij is van school en Sjaak ook nog vakantie had en dan weer een tijd mijn tijd en ook de hunne “verkletsen”. Onder het genot van wat fris hebben we wat bijgepraat en toen ben ik toch maar weer via de dijk naar Enkhuizen en later naar Hoorn gefietst. In de bocht waar een klein strandje is dacht ik weer aan zwager Frans, “Het blijft zonde om zo’n strandje t.z.t. te bestrooien” maar goed de rit ging verder langs Schellinkhout waar surfers hun best deden om het zeil omhoog te houden wat niet bij iedereen lukte. En thuis gekomen zag ik dat bij mij de bloemetjes ook redelijk in bloei staan ook na deze 100 km nog.

Geen opmerkingen: