08 juli 2015

Kort ritje met een "pittig" windje







Een beperkt rondje vandaag, gewoon omdat er ook nog andere dingen op de wereld zijn dan fietsen. Ik heb afgesproken dat ik in de vroege namiddag bij Tiny zou zijn dus even de route inkorten. Ik ging al niet te vroeg van huis omdat ik eerst de rechterveerpoot nog even uit elkaar heb gehaald om te smeren waardoor hij nu weer superstil is. Tijdens de vakantie hadden we een echtpaar ontmoet uit Sint Pancras en die zouden het enorm op prijs stellen als ik een keertje langs zou komen met de Quest en vandaag leek die dag er geschikt voor. Via Broek op Langdijk  even naar “Pancras”, ja en dan loop je het een beetje op, ik dacht dat ik de weg wel wist maar in de loop der jaren is er zoveel veranderd. De weg naar het bedrijf waar ik werkte is niet meer terug te vinden, nieuwbouw enz. enz. dus ik verdwaalde en reed hier en daar verkeerd waardoor ik nog weer ietsje later werd. Toen ik Sint Pancras binnen reed kwam er net een rouwstoet bij de kerk vandaan die ga je uiteraard ook niet passeren, kalm aan naar de eerste afslag richting de Benedenweg. Aangekomen bij de familie van Norden was er meteen een vrolijk weerzien en natuurlijk een bakkie “troost”, heerlijk. Even bijkletsen en vernemen dat ze gisteren net thuis waren gekomen, een aantal dagen in Maastricht enz. enz. Het lag in de bedoeling om ook nog via Zwaag te gaan maar op een bepaald moment heb ik toch maar besloten de route in te korten en op Middenmeer af te gaan, de volgende keer maar naar Leo die wat “rommel aan de vin” schijnt te hebben waardoor hij niet meer vrij rond kan varen. Het ritje eindigde vandaag na 73 km zonder regen maar wel veel wind.

Geen opmerkingen: