07 juli 2015

Zomaar een ritje












Na het ritje van gisteren ben ik vandaag weer de oude route gaan volgen, het z.g. H.E.M. rondje met een kleine afwijking in de plus, normaal zou het 80 km zijn maar met die afwijking werd het net 101 km. De eerste foto is bij de oversteek van de A.C.de Graafweg, klaprozen die volop bloeien. Omdat Tom en Gerda gisteren niet thuis waren ben ik er vanmorgen ook nog even langs gegaan ik was toch in de buurt, maar ook nu niemand aanwezig. Dan de vrijeroute opgezocht om dan via Noordermeer een leuk fietspad te nemen dat dwars door het veld loopt. En dan lees je op een bord “Fietspad afgesloten van 8 juli enz. enz.” het is nu toch 7 juli, of snappen ze bij wegenbouwer Ooms niet te veel van de kalender. Dus weer een klein stukje terug en dan weer verder waarbij ik in de bocht bij De Hulk in Hoorn een “medeligger” tegen kwam. In Hoorn ga ik buitenom en stop even bij het Houten Hoofd waar de scheepsjongens van Bontekoe nog steeds de wacht houden op het hoekje. Ik ga weer verder langs de dijk en kom in de bocht bij het vuurtorentje langs het z.g. “Oma Mia bankje” waar ik de bekende Oma Mia zie zitten met een andere dorpsgenoot, even stoppen een praatje maken en een paar foto’s maken om dan weer verder te gaan richting Enkhuizen. Een specifieke foto in Enkhuizen is snel gemaakt en op het punt waar ik ben gestopt krijg ik tijdens het consumeren van wat “krachtvoer” geregeld bezoek van nieuwsgierigen die allemaal vragen hebben over de Quest die ik tot op zekere hoogte kon beantwoorden, op de vraag hoe hard zo’n “ding” nou kon moest ik het antwoord schuldig blijven, zelf kan ik niet zo hard dat zal met de leeftijd te maken hebben denk ik. Na Enkhuizen de dijk weer opgezocht en richting Andijk en Medemblik gefietst. Het fietspad is op sommige plaatsen griezelig smal geworden, vooral als je tegenliggers moet passeren, maar ja de hooioogst moet ook naar binnen. In Wervershoof even bij Ben en Riet aan geweest en na een bakkie weer door naar huis waarbij Medemblik de laatste stop is. En wonderlijk, vanmorgen passeerde ik zwager Co weer, nu met een andere fietsmaat en toen ik in Medemblik moest wachten voor de brug kwam hij van de koffietafel aanlopen, ze hadden even pauze. Dus nu heb ik hem even gesproken en dat na 3 missers was het nu raak. Nog 10 km door de polder waarbij ik vind dat deze baan aardappelen er slecht voor staat, volop in bloei maar nog geen gewas. Thuis staat het tellertje op 101 km die weer sneller zijn gegaan als gisteren, nu was het 31,9 km gemiddeld, het komt weer goed.

Geen opmerkingen: