20 juli 2016

Albert van Dijk was niet thuis, volgende keer beter.










Prachtig weer en dan moet ik ook een prachtige dag zien te maken. Het is maar ten dele gelukt. “Mijn vriend van langs de weg”, zoals Albert van Dijk mij noemt en dat gaat over en weer dus ook voor mij is hij “Mijn vriend van langs de weg” had onlangs in een mail aangegeven, als je weer een keer deze kant op komt zou ik dat zeer op prijsstellen maar geef dan wel eerst even een berichtje. Nou steek ik dat nooit zo krap en zeker niet om door zo’n berichtje iemand min of meer te claimen zodat diegene niet zijn eigen gang kan gaan, dus zonder bericht op pad en pas toen ik zo’n kilometer of 15 van Kampen af was maar eens gebeld, helaas Albert is niet thuis na heel lang wachten geen “leven” aan de andere kant van de lijn dus de fiets keren en even in Dronten langs Velomobiel om een paar binnenbanden en nog wat klein spul. Ik had nog een optie om mijn rondje vol te maken, Bianca bellen, dan ga ik via Swifterbant naar de Ketelbrug en zo weer naar Oudemirdum. Ze is thuis en Thimo zei meteen al “Anders zijn wij er ook nog” dus de koers aangepast en op naar Friesland. Er stond bij Velomobiel weer een hele hoop moois en het glom er allemaal over. Dan naar de Ketelbrug en onderweg nog even een baan wintergerst vastleggen in de Noordoostpolder voor de combine er op wordt losgelaten en dan naar Oudemirdum. Ze hebben voor een dag of 10 een oppashond(je)  een lief beestje maar blaffen toen ik kwam , niet te kort. Na heel veel drinken, koffie, limonade enz. kwam Bianca met brood en soep, heerlijk en zo kon ik gesterkt de laatste 80 km afmaken. Alle bruggen waar bootjes door konden had ik tegen en zo kreeg ik de gelegenheid een “mooie” getatoeëerde rug vast te leggen die zeer belangstellend in de Quest keek. De bruggen op de Afsluitdijk werken vandaag naar behoren en zo kon ik na een korte stop overal weer verder en was ik na 221 km weer thuis.

Geen opmerkingen: