14 juli 2016

Kort maar krachtig














Nog weer een klein rondje door de regio, Als eerste even naar Zwaag om bij Kees en Lucy te horen hoe hun vakantie is geweest en na de koffie door via Bobeldijk naar Obdam waar Tom en Gerda niet aanwezig zijn. In de Wieringermeer lijkt het te droog om de ijsbergsla snel te laten groeien, er wordt volop beregend. Als ik de volgende foto maak ben ik al op de Obdammerdijk waar een trekker de weg blokkeert. Langs de Langereis bloeien volop waterlelies en in Aartswoud neem ik het binnendoor weggetje naar ’t Blôte Bienepad, een wandel/fietspad dwars door het land wat uitkomt in de Tropweere en dan links en vervolgens rechtsom overgaat in het Pannepad. Onderweg zie ik nog een paar hazen en stop even bij het uitkijk punt de z.g. “Kolk van Dussen” . Bij de oversteek moet ik even wachten op heel zwaar transport om vervolgens de polder in te gaan en bij de Oudelanderweg nog even een foto maak van een bloeiend perceel aardappelen. De rit is weer ten einde en geeft aan dat het 66 km is geweest.

Geen opmerkingen: