28 juli 2016

Was dit een tweede "Zondvloed" ?





Ik heb het niet gehaald, grasmaaien in de “Zuidoost”, ik ben eerder van richting veranderd. Heel opgewekt en vol goede moed ging ik vanmorgen op weg, het was droog en had hier nog niet geregend hoewel de vooruitzichten kans op regen doorgeven, ik zal wel zien. Nou ik heb het gezien en gevoeld en nog veel meer, tussen Wogmeer en Spierdijk begon het te regenen en zelfs zo hard dat ik ben gestopt om de kap erop te zetten maar voordat die achter de stoel vandaan was droop ik al aan alle kanten, het was een soort zondvloed. Grasmaaien kan ik nu wel vergeten dus koers wijzigen en naar huis. In de dorpen waar ik door reed leken de afvoeren langs de straat lang niet alles te kunnen verwerken en zodoende reed ik af en toe net niet “onder” water door enorme plassen. De enige foto’s die ik maakte onderweg zijn van de viaductdelen die vannacht geplaatst zijn over de A7 aan het nieuwe project aan de Westfrisiaweg. Langs de parallelweg van Bobeldijk naar Wognum op dezelfde plaats wordt gewerkt aan een geluidswal, één deel doorzichtig  en een ander deel van ijzerwerk met materiaal waar in en op begroeiing mogelijk is. Het regende toen even iets minder maar toen ik thuis was leek het nog lang niet over met de nieuwe “zondvloed” ook niet na deze natste 60 km, de kap glom van het water.

Geen opmerkingen: