27 juli 2016

Kort rond











Wat is het een mooi fietsweer, niet te scherp zonnig een prettig windje en een heerlijke temperatuur. Omdat ik vanmiddag andere plichtplegingen heb wordt het maar een kort ritje. Naar zus Margriet op Zwaagdijk die ik al een poos niet heb gezien of gesproken, even naar Wervershoof bij zwager Piet langs die na zijn operatie nogal wat complicaties moet ervaren, al met al kan dat net een passend rondje worden. Op de heenweg ga ik via het “Egboetswater”  waar ik alle keren versteld sta van de rust en de pracht van bomen water en het mooie fietspad dat er doorheen loopt. Op een bepaald moment zie ik langs de berm een hele bloemenpracht gekoppeld aan een actie om nuttige insecten een beter leefmilieu te bieden. Dan op Zwaagdijk bij Margriet een bakkie doen en horen hoe het er allemaal voor staat. Vervolgens naar Wervershoof waar ik op afstand mijn oudste zus druk bezig zie in de tuin en van haar hoor ik dat Piet weer een paar dagen in het ziekenhuis is opgenomen, mogelijk vandaag weer naar huis maar het gaat dus niet zoals ze gewild hadden. Ik vervolg mijn pad weer richting Medemblik waar het stikt van de boottrailertjes mogelijk zijn er dus heel veel bootjes op het IJsselmeer. Na Medemblik de polder in en dan zie ik op de Zuiderkwelweg een rode Velomobiel staan die mijn kant op komt. Foto maken en even kletsen, het is achteraf iemand die ik al eens eerder had ontmoet, zo’n jaar of 3 a 4 geleden in Bovenkarspel, hij komt van Zwaagdijk en is Pater Peelen die daar de pastorie bewoont.   Na een kort gesprek kiest ieder zijn eigen weg weer en ga ik richting Middenmeer na nog één keer te hebben gestopt bij Bart Zijlmans die zijn pootaardappelen enige tijd geleden heeft doodgespoten en nu met de loofklapper definitief het loof opruimt. Na 46 km zit ik weer binnen en kan me douchen en omkleden.

Geen opmerkingen: