21 november 2016

Mooi ritje over H.E.M.








Gisteren had ik me er bij neergelegd dat er vandaag niet gefietst zou kunnen worden maar niets is minder waar het ging weer als een “speer”. De berichten waren niet van dien aard dat het aantrekkelijk leek om een stukje weg te trappen dus bleef ik vanmorgen al iets langer in bed en kwam er pas om half 8 uit, normaal loop ik zo rond of voor 7 uur al te “trappelen”. Een rondje over de dijk langs het water zit er wel in had ik het idee, nee niet rondje over de 2 dijken, maar gewoon het H.E.M. rondje. Omkleden en starten leek me de kortste klap en zo reed ik om iets over 10 uur richting Hoorn. De eerste slechte ervaring deed ik op toen ik nog maar amper 1 km van huis was, na het fietstunneltje onder de A7 had de jeugd zich uitgeleefd op een verkeersbord, dom, laf en op weg om derderangs burger te worden. Langs de vaste route gaat het allemaal vlot tot ik iets voorbij Berkhout het gevoel kreeg dat de gang er uit raakte, mogelijk lek. Stoppen en voelen en inderdaad rechts voor had de geest gegeven, een “mooi” wit scherfje stak naar buiten dus even wisselen en weer door. Langs de dijk is het somber, dat kan ook bijna niet anders met dit weer. Nergens op het water is er een bootje te bekennen en voor mij hebben ze nog gelijk ook. Eenmaal weer richting Middenmeer passeer ik op Onderdijk nog wat familie, Dirk Steltenpool met zijn vrouw die net een stukje gaan wandelen. In Medemblik wappert een grote vlag bij kasteel Radboud die ik nog niet eerder zag en langs de Tussenweg  is zelfs de vroegere inrit naar Tussenweg 13 helemaal spoorloos verdwenen. Eenmaal weer binnen stond de teller op 91 km en alleen bij Enkhuizen een beetje regen gehad.

Geen opmerkingen: