24 november 2016

Via de Huygendijk van de Heerhugowaard









Ik noem het een rondje vlak bij huis, even op en neer naar de Heerhugowaard. Ik ben al heel lang niet bij Kees van Hattem geweest en vond het nu de gelegenheid om er even heen te gaan. Het gaat heen voor de wind en dat trapt wel zo licht als met zijwind en binnen de kortste keren sta ik op de Smaragd bij de familie voor de deur. Kees en Marian zijn allebei thuis en we zitten al snel aan een bakkie met de nodige verhalen over en weer. Als ik weer op stap besluit ik via het z.g. “Park van Luna” te gaan en leuk ommetje, veel water en een mooi fietspad. Ik sla nog even af naar het “Poldermuseum” dit gebouw roept altijd herinneringen op van jaren geleden toen ome Piet Brink hier nog woonde. Hij zei altijd als je wegging: “Koik uit met oversteken, d’r staat ‘r nag gienien van guster” echt het pure Westfriese dialect.  Ik volg de Huygendijk tot aan Rustenburg en “schiet” meteen de drie molens aan de overkant op de Noord-Schermerdijk. Het gaat allemaal weer voorspoedig en in de Wieringermeer ervaar ik de helderheid van het nieuwe windschermpje dat ik vanmorgen voor vertrek nog even heb geknipt, het is niet te zien zelfs niet op de foto die ik maakte vanachter het nieuwe schermpje. De dagteller heeft zijn best weer gedaan en stopte na 64,5 km om het totaal op 98.179 km te brengen.

Geen opmerkingen: