23 november 2016

Net aan van huis.




Heel kort een ritje van slechts 44 km, somber weer een beetje nevelig en geen “spatje” zon te bekennen, nee niet mijn weer. Ik zag wel dat de overheid, in dit geval de gemeente, het fietsverkeersbord bij het fietstunneltje alweer heeft vervangen, hebben de jeugdigen weer een kans. Als ik via het fietspad langs de Fleveoweg waarschuwingslichten zie knipperen vraag ik me af wat er aan de hand is maar als ik dichterbij kom is het duidelijk. De oogst van de zoete puntpaprika’s is achter de rug en de “groeibodem” kan weer worden opgeruimd. Een hoop “witte slangen” gaat met de shovel en een grijper in containers om afgevoerd te worden. Even afremmen en stoppen voor een paar foto’s. Ik ben in Wervershoof geweest en heb bij Ben en Riet een bakkie gedaan waarna ik met een kleine omweg weer richting Middenmeer ben gegaan. Op de terugweg zie ik wel dat men nog lang niet klaar is bij de kassen/warenhuizen en een paar kilometer verder ga ik via het fietstunneltje weer het dorp in en gaat alles weer in de ruststand voor vandaag.

Geen opmerkingen: