15 augustus 2018

Klein "stukkie"



De dag begon zonnig maar al snel was dat over en betrok de lucht, gelukkig geen regen en in de loop van de morgen begon het toch weer op te "helderen". De route van vandaag gaat in eerste instantie richting Zwaag om even bij Leo en Riet aan te gaan en mogelijk hun zoon Piet nog te ontmoeten die over is uit Oeganda en morgenochtend weer vertrekt naar zijn bedrijf aan het Victoria meer in Afrika. Het klopt allemaal en voor ik achterom bij de deur was kwam Riet al met koffie naar buiten, ik was al gesignaleerd door Leo en zoon Piet volgde meteen, met z’n allen buiten op het terras een bakkie doen.


Onderweg hier naar toe hoorde ik een aantal keren dat er wat gaande was op mijn mobiel inderdaad Eric stuurde wat foto’s van iets wat hier niet voorkomt, een geweldige ervaring lijkt mij.
Na de koffie ben ik richting Hoorn gegaan via de Krijterslaan waar ik aan het einde nog meer familie tegen ben gekomen, Jolanda liet de hond uit dus even stoppen en wat bijkletsen.
Vanaf Hoorn neem ik het bekende pad via de dijk naar Enkhuizen waarbij ik op het water nog weer een bekende zag gaan met de kano, een echte liefhebber van kanoën op open water met weinig wind is het al alsof hij onder de golven doorgaat.
Later ter hoogte van Andijk werden de fuiken gelicht waarbij de meeuwen op een extra hapje rekenen. Op het laatste stuk voor Medemblik reed ik zwager Gerrit nog achterop die net aan zijn rondje was begonnen.
In de polder aan de Tussenweg worden de eerste handelingen verricht op het perceel waar Google zijn datacentrum gaat bouwen, 70 HA waarvan eerst 27 HA bebouwd gaat worden tot hier en daar 40 meter hoog, de polder blijft in beweging zo moet je het maar zien. Thuis gekomen is de dagteller gestopt op 87 km, net zo’n afkick ritje.

Geen opmerkingen: