07 augustus 2018

Reparatie en de laatste "Hitterit"



Dat was het dan, de laatste buitensporig warme dag, tenminste, als we de weerprofeten moeten geloven. Ik vind het niet erg moet ik eerlijk zeggen, warm is mooi maar de schade die er momenteel al is ontstaan aan land en tuinbouwgewassen zullen we hoe het ook gaat aan den lijve ondervinden. Straks is er minder van één en ander en gaan de prijzen flink omhoog en zullen we tot volgende zomer de nadelen van dit weer moeten ervaren, alles heeft zijn prijs.

Voor vandaag stond er een kleine bootreparatie op het programma, niet dat ik nou zo’n allround ben op dat gebied maar een poging is nooit weg. Het bootje in Oostzaan is een beetje lek en dat is vervelend, een aantal klinknagels zijn los en daar komt water door naar binnen. Na overleg met meer deskundigen heb ik met speciale kit een aluminiumplaatje over de desbetreffende lekkages geplakt en nu hoop ik dat het “genezen” is. Tiny was ook op de fiets naar Oostzaan gekomen en samen hebben we een summiere lunch gebruik zittend aan het water.



Rond 13.00 uur ben ik weer huiswaarts gegaan met een hele vreemde omweg en zo kwam ik langs de Twiskermolen en daarna door Landsmeer en meer van die hele kleine dorpjes om uiteindelijk bij Monnickendam uit te komen en dan langs de dijk noordwaarts, thuis aangekomen bleek het toch nog weer 141 km te zijn in deze laatste “hitterit”.

Geen opmerkingen: