02 augustus 2018

Niet te snel met dit weer



Het lijkt gek, maar vaak denk ik, voor ik van huis ga, wat zal ik vandaag weer beleven, zo ook vandaag maar achteraf kan ik nu zeggen “Ik heb niets beleefd vandaag” . Gewoon een heen en weertje naar de “Zuidoost” en verder niets, bij Tiny zijn haar broer Co en Else zijn vrouw omdat ze op de bovenste verdieping wonen met rondom glas dus niet te harden met deze temperaturen. En bij Tiny is ruimte genoeg in de tuin met heel veel “schaduw zitjes” , gezellig kletsen en later een broodje waarna ik weer opstap, of is het instappen met een Quest. Ik elk geval ben ik vertrokken richting Middenbeemster om later via de dijk langs De Rijp te gaan naar Oost en West-Graftdijk.                 


Bij Spijkerboor is de pont druk bezet met fietsers wat heel begrijpelijk is met dit warme weer. Molens zijn er genoeg langs de dijken van de Beemster en de Schermer en bij Middenmeer is het zelfs een momentje druk met een paar bootjes op het kanaal waar de brug even verticaal gaat.


Als ik stop bij de garage zie ik op de GPS dat het een “knap” rondje is geworden, 107 km en gemiddeld nog boven de 30 km p/u waar zit je verstand als ik dat zie, volgende keer maar een tandje terugschakelen.

Geen opmerkingen: