22 augustus 2018

Twee keer werd mij koffie aangeboden binnen 25 km



En weer is een zomerse dag omgevlogen, het is iets later dan ik gewoonlijk thuis ben maar ik heb de tijd moet ik dan eigenlijk zeggen. Ik kan het niet ontkennen dat ik de tijd moet hebben maar het gaat af en toe veel te snel, zo is het maandag en zo is het eind van de week weer in zicht. Omdat de kinderen weer thuis komen van vakantie moet er nog een keer gras worden gemaaid in Oostzaan, geen probleem dan ga ik daar even met de Quest naar toe. Later dacht ik hoe zouden onze ouders hier tegenaan gekeken hebben, even grasmaaien maar eerst 55 km erheen fietsen en daarna ook nog minimaal dezelfde afstand terug en altijd maar trappen. Eerlijk gezegd het was heerlijk, een ontspannen ritje koffie/cappuccino bij aankomst en dan even heen en weer lopen over het gras terwijl je de maaimachine vooruit duwt. Later nog even binnen bij Tiny wat helpen en dan weer huiswaarts via "Het Twiske".


Het meest verwonderlijke op het ritje van vandaag is dat ik binnen 25 km tot twee keer toe uitgenodigd werd voor een bak koffie. Aan het einde van de Slagterlaan draai ik linksom Berkhout in en zag broer Ben en Lida bij tafel zitten, flink op de claxon drukken en geen minuut later kreeg ik Ben aan de telefoon “Je bent toch niet bang hè, Lida zet net koffie” helaas Ben ik ben onderweg naar Oostzaan een andere keer en toen zou ik weer verder gaan, “Pé” hoorde ik een paar keer dus achteruit “flintstonen” en zie daar ik stond bijna recht voor het huis van Kees Schouten de man die al jaren in Mango 34 zijn rondjes maakt en ook hier werd mij koffie aangeboden maar ik zou rond 11 uur in Oostzaan zijn dus afspraak is afspraak. Doordat ik meestal een ommetje maak en niet te vaak via dezelfde weg terug ga werd het vandaag net 116 km op vermoedelijk de laatste zomerse dag.

2 opmerkingen:

Kees Schouten zei

Bedoel je niet binnen 25 meter?

Kees

Pé Koomen zei

Inderdaad Kees dat zou ook kunnen ik rekende ongeveer vanaf Middenmeer ����