04 september 2018

Wat is het weer meegevallen.



Afgelopen zondag leek het er op dat deze dinsdag regenachtig zou zijn daarom had ik voor vanmorgen iets anders gepland en kon ik pas vanmiddag van start met de Quest. Een kort ritje in de buurt kan het beste had ik bedacht en dan is het min of meer vaste rondje goed te doen. Hoorn-Enkhuizen-Medemblik zoals zo vaak aangegeven als het HEM rondje.

De eerste foto is van een “oud” bedrijf onder een nieuwe naam, “De tafel van Agriport” is nu “Bij de BAAZ”. In Hoorn langs de haven hangen op een vissersboot uitzonderlijk veel netten te drogen, mogelijk een toeristisch lokkertje.



Als ik op de dijk ben zie ik dat er bij het surfstrand van Schellinkhout enorm veel zwanen rondzwemmen, alles is aan het veranderen. En even verder staat er tussen honderden ganzen een eenzame lepelaar die niet wegvliegt, terwijl de ganzen snel wegzwemmen. In de buurt van Wijdenes ligt een viermaster voor anker en een dame met paard is maar gaan lopen toen ze de Quest aan zag komen. Bij Medemblik twijfel ik even, zal ik over de vaste route langs Agriport gaan, of neem ik de Medemblikkerweg, het wordt de Medemblikkerweg. Niet veel later betreur ik mijn beslissing, ik kom elke honderd meter wel een groepje scholieren tegen op het betrekkelijk smalle fietspad, griezelig.
Niet veel later is het mis gegaan blijkt wel. Zwaailicht en hulpdiensten blokkeren het fietspad een paar scholieren kwamen met de sturen in elkaar en toen ging het fout. Heel kort was het oponthoud, alles was afgehandeld toen ik goed en wel stilstond en kon ik mijn weg weer vervolgen maar volgende keer ga ik wel weer via een andere route rond deze tijd. Het was weer een heerlijk "wegtraprondje" wat na 91 km zijn einde weer heeft gekregen.


Geen opmerkingen: