19 december 2018

Bakken en fietsen





Het moest er weer een keer van komen, een brood bakken, wel te verstaan, een glutenvrij brood en het is weer prima gelukt. Ik heb dit al tientallen keren gedaan, Tiny heeft coeliakie en kan geen producten verdragen waar gluten in zitten, zetmeel bevattende producten, het meest is aangemaakt met tarwezetmeel, maar op deze manier geen vuiltje aan de lucht. Als er geïnteresseerden zijn in het recept dan hoor ik dat wel. Als alles in de broodbakmachine zit ga ik me omkleden en even een heel klein rondje fietsen, naar zus Margriet op Zwaagdijk en terug nog even in Wervershoof naar zus Ans en zwager Aad. Bij Margriet blijft het rommelen, het wordt niet beter dat is wel zeker.

Later in Wervershoof nog even kletsen over wat de komende dagen ons weer brengen zal en dan op Middenmeer af via Medemblik waar voor kasteel Radboud zelfs een kleine kerstboom is opgetuigd. Op het fietspad langs de Flevoweg stop ik op tijd omdat ik een buizerd zag zitten die mij nog niet had opgemerkt, snel de camera erbij en afdrukken, net op tijd want meteen daarna was de vogel gevlogen. Thuis is het ritje echt kort geweest net 40 km maar wel even gezond er uit geweest.

Geen opmerkingen: