17 december 2018

Rondje postbezorging



Hoera, ik was weer even op pad, niet ver maar het was net zo’n "benenstrekker". Het weer viel niet tegen vanmorgen, het was precies zoals ze “beloofd” hadden, miezerige motregen, er kwam eigenlijk geen water van maar het was niet prettig, dus thuisblijven. Zo rond de middag zou het beter zijn en dat was het ook, omkleden en gaan, vandaag als “postbode”.  Omdat er zo rond de Kerstdagen en Nieuwjaar altijd de nodige kaarten worden verstuurd blijven wij niet achter en dan komt het weer even aan op de creativiteit om weer iets in elkaar te “flansen”, het is gelukt en een deel breng ik met de Quest rond naar de dichtbij zijnde familie in Zwaag en omgeving.




Langs de Flevoweg passeer ik de Tussenweg waar Google met steeds groter materiaal z’n bouwwerk gestalte geeft, zowel heen als terug maak ik er een foto van en dan bedenk ik dat voorheen de familie Sturm daar met trekkers en machines reed.


Aan het eind van de weg maak ik een extra lus om aan de andere kant van de A7 een blik te werpen op de “onderstellen” van de nieuw te bouwen wind/energiemolens. Ook de oudere molens zijn hier gesloopt en met een hele hoop  subsidie komen er straks nieuwe, grotere en duurdere molens te staan.

Ik maak mijn “postrondje” met Kerstwensen af en keer via een andere weg terug in de polder waar op het laatste stukje zelfs de zon nog even door de wolken kwam. En dat alles weer op een rondje van ruim 50 km, het was weer heerlijk in de fiets.




Geen opmerkingen: