03 december 2018

Het weer viel alles mee.



Week 49, nog even en het is weer oudejaarsdag, wat vliegt die tijd. Je bent oud voordat je het beseft zegt men weleens, ik begin er in te geloven. Omdat de berichten niet zo rooskleurig zijn voor de hele dag besluit ik om maar niet naar Oudemirdum te gaan en een “buurt” ritje maken.

Van huis richting Berkhout om als eerste stop de spoorwegovergang bij Bobeldijk de regels in acht te nemen, die gele dingen van ijzer zijn net even te hard voor mij en ik wil nog steeds 100 worden, dus stoppen. Om de hoek bij de Slagterlaan zijn geen voertuigen te zien dus niemand aanwezig, dan door naar Scharwoude om de dijk te nemen richting Hoorn.


Ik zie een ligfietser voor me rijden en zie als ik hem passeer dat het een kennis is uit Purmerend Joop Köhne. Inhouden en samen oprijden naar Hoorn, Joop gaat wat onderhoud doen aan zijn zeilboot. Onverwacht raken we elkaar kwijt, Joop gaat rechtdoor waar ik linksaf ga en ik vervolg mijn weg verder over de dijk na eerst nog even achter op het Oostereiland een foto te maken van de vroegere gevangenis, de “Krententuin”. Ik neem meteen nog maar een foto van de Hoofdtoren, eigenlijk een zielig bouwwerk als je het van opzij ziet staan.



Er staat een stevige wind en bij Schellinkhout wordt druk gesurfd waarbij er af en toe iemand in de lucht hangt.



Bij Enkhuizen ga ik een keer via het eerste pad om de Dromedaris en passeer “Paulus Potter” die niet van z’n plek komt. Verder via de dijk naar Medemblik de polder in waar de vette klei net is omgeploegd, en dat zag ik tijdens het ritje van vandaag wat is geëindigd na 90 km.


Geen opmerkingen: