19 maart 2020

Wanneer ben je een "BIKKEL"



68 km

De “fietsweek” zit er weer ongeveer op kan ik wel stellen, in het weekend blijf ik meestal rustig voor wat betreft een groter rondje met de Quest dan komt de “huistuinenkeukenfiets” aan de beurt vooral als de temperatuur daar aanleiding toegeeft, samen met Tiny toeren of wandelen via “Wandelnetwerk” Noord-Holland . Na drie enerverende dagen van elke keer rond de 100 km mag het vandaag een ietsje minder zijn en niet net als bij de slager “mag het een ietsje meer zijn”. Ik ga eerst maar naar Wervershoof en dan zie ik verder wel.
Afgesloten behalve voor fietsers
Ik heb al vaak gezegd dat ik onderweg altijd wel iets bijzonders tegenkom en dat was ook vandaag het geval. Omdat ik niet ver zou gaan nam ik ook een afwijkende route, deze keer langs de Zuiderdijkweg richting Medemblik. Het was nog even twijfelachtig of ik hier wel goed aan had gedaan, op de hoek Wagenpad- Zuiderdijkweg stonden een hele hoop borden die gelukkig niet voor mij van toepassing waren.
Bikkels

zoiets zie je niet vaak in maart

en de gang zat er goed in
Langs gemaal Lely reed ik de dijk op om een klein stukje over het voetpad te gaan naar “De Beste Stuurlui” en daar ben ik gestopt en wreef bijna  mijn ogen uit, “zie ik dat wel goed” inderdaad het was realiteit. Twee dames in badpak maakten aanstalten om het water in te gaan en dat met een temperatuur van zo’n graad of 7 á 8 en mogelijk in het water nog iets lager, echte bikkels.
"De Beste Stuurlui"
Iets verder stonden “De Beste Stuurlui” van Jan van Velzen nog steeds als echte “zeebonken” op de hoek van de haven.
Frans uit de polder
Door Onderdijk naar Wervershoof waar ik een oud Wieringermeerder zag lopen, Frans de Lange dus stoppen en een tijdje kletsen, Frans had eigenlijk niet te veel tijd hij had enkele tuinmannen in zijn tuin en moest daarbij zelf ook hand en spandiensten verrichten, “volgende keer koffie” zei Frans, we zullen zien.
Langs de Langereis

Je zal ze maar op je grasland hebben
Zelf even naar zwager Aad en dan weer door over Zwaagdijk en met wat omwegen via de molen op de Langereis naar huis waar het een klein rondje is geworden van 68 km.


Geen opmerkingen: