05 maart 2020

Een hersteloperatie die is geslaagd

17 km


Hoe zal ik dit verhaaltje beginnen, het gaat niet over een stukje fietsen maar over een “herstel” operatie. De laatste paar dagen had ik wat gedonder met de kilometerteller, soms wel tellen soms niet dan weer 4 km snelheid en zo weer 35 km, gewoon irritant. Na mijn laatste herstel poging leek hij zomaar te werken, onbegrijpelijk tot hij na ruim 60 km in één klap “dood” was. Meteen een ander kabeltje besteld bij Velomobiel en dat lag gisteren op de deurmat per post. Vanmorgen zou ik visite krijgen en voor die tijd ben ik begonnen ,ik zie wel hoe ver ik kom.
Dit moet door een klein gaatje in de wielbak

De hele unit

Eerste operatiehandeling

Iets draaien en hij telt weer

De doorvoerplug is geplaatst
En nu aan de bak om dit te herstellen wat nog een aardig klusje is omdat het gedeelte dat aan de schokbreker zit eerst uit elkaar moet om het door het gaatje te kunnen steken en dan weer in elkaar zetten en bevestigen.
Geen wonder dat het niet meer werkt

Weer een prettig beeld

Zo ver was ik van Middenmeer wat aan de horizon ligt
De tijd nemen en rustig aan doen vooral met het plaatsen van de rubberplug waar het kabeltje doorheen moet naar de wielbak. In logische volgorde alles uit elkaar halen en één en ander aanbrengen om het te monteren in de fiets. Het is allemaal goed gegaan en bij het draaien aan het wiel zie ik dat hij telt en daar ging het om. Daarna nog even een proefritje maken in de buurt van slechts 17 km maar het zit allemaal zoals het hoort en ik voel me een “handige knutselaar” al zeg ik het zelf.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Een bekend verschijnsel voor mij ook, ik had het een paar keer met de Strada indertijd. Die kabeldoorvoer is toch een kwetsbaar punt, nu bij de QV ligt alles binnen, de sensor achter in het achteras compartiment, en de magneet op de achteras, werkt feilloos!