11 juni 2024

Het kon weer, hoewel ........

 


Het is droog dus meteen waarnemen, gisteren was het echt “kl.te” weer en nu lijkt het een stuk beter. Na een bak koffie op pad en eerst puzzelen hoe ik Middenmeer kan verlaten, de normale route is afgesloten net als bijna alle aansluitende wegen.


De professor ter Veenweg wordt opnieuw “ingericht” en dat zou een maand gaan duren dus maak je borst maar nat zegt men dan weleens. De enige mogelijkheid om op de A7 te komen is met de auto via Wieringerwerf en als de brandweer of ambulance met loeiende siréne bij een woning in deze straat moet zijn is het hélaas niet aan gedacht.

Ik vond uiteindelijk een klein paadje om richting de Beemster te gaan via de route langs Lekermeer waar de “aardbeienkoning” woont die voor de klanten een speciaal nieuw verkoopstalletje heeft ingericht.

Net voor ik op deze plaats aankom krijg ik een flinke bui over me heen  maar gelukkig was het ook weer snel over.  Ik plaats weer twee bakjes in de Quest , reken af en fiets naar Tiny om daar een bakje af te leveren. Even bijkletsen onder het genot van een bakkie koffie en dan weer naar huis waar ik het tweede bakje voor eigen gebruik uit de Quest pak. Ik heb hiervan geleerd, ruim 60 km een bakje aardbeien vervoeren op de bodem van de Quest is niet aan te bevelen, Ze gaan dan snel richting aardbeienjam, ze schudden en trillen te veel, voortaan maar op noppenfolie of iets dergelijks is misschien beter.

Het was moeilijk om Middenmeer uit te komen en onderweg zat het me ook niet echt mee, door iepziekte moesten er een aantal iepen verwijderd worden en als er dan geen ander mogelijkheid is om te parkeren staat alles op het fietspad. Uitstappen en handmatig mijn weg vervolgen wat ook weer ging, dit was nog op de heenweg, terug ging alles probleemloos en was ik na 84 km weer binnen.


Ook zag ik nog een bord staan voor 23 juni dan komt hier de Ironman langs dus een heel parcours voor dit sportevenement vanuit Hoorn.

Geen opmerkingen: