14 augustus 2008

familie Zwaan als langzaam verkeer


Alle dagen zijn niet het zelfde, gelukkig maar anders wist je vandaag al wat er morgen zou gaan gebeuren. Nee, het leven is vol verrassingen zo regent het en zo schijnt de zon weer uitbundig, rond half één was het zo ver dat het andere pak aan kon en de fiets uit zijn stalling mocht. Waar zal ik deze keer heen gaan, eerst maar richting de Noordzeekust dat wil zeggen in Zuidwestelijke richting en als je dan maar door blijft gaan kom je er vanzelf. Er stond nog een stevige wind waar ik bijna overal recht tegenin ben gefietst, via Oude-Niedorp richting Zuid-Scharwoude dan richting Schoorldam en zo naar Schoorl. Tot zover liep alles nog redelijk vlot, weinig verkeer en geen oponthoud door ander obstakels, hoewel op een bepaald moment moest ik volop in de remmen om het langzame verkeer voor te laten gaan, deze keer in de vorm van een zwanen familie, maar vanaf Schoorl begon het, veel fietsers en wandelaars dus extra opletten en flink de bel en claxon uitproberen in Bergen was de gang er helemaal uit, voor mezelf had ik al besloten hier niet zo gauw meer terug te komen, ’t schiet niet op. Waar ik precies allemaal heb uitgehangen weet ik niet precies maar bordjes van Castricum en Heiloo ben ik ook gepasseerd. Via de Kennemerstraatweg meen ik kwam ik bij Alkmaar en ben daar afgeslagen richting Stompetoren. Het werd werkelijk een van alles en nog wat rit want elke keer als ik bij een voor mij bekende afslag kwam om naar huis te fietsen ging ik toch nog even verder of de andere kant op anders zou ik voor mijn gevoel te snel thuis zijn, tot slot kwam ik daar toch en stond er iets meer als 100 km op de teller.

Geen opmerkingen: