25 augustus 2008

Retourtje Oudemirdum




Het was vandaag weer een prettige rit, even naar Oudemirdum op en neer. Vanmorgen eerst maar even gebeld of mijn dochter thuis zou zijn en dat was zo, dus geen belemmering om langer af te wachten m.b.t. het weer en meteen omkleden en op naar de Afsluitdijk om de oversteek te maken. Vanaf huis tot aan de Friesekust had ik de wind mee dus dat liep allemaal vlot, slechts een “kort” oponthoud aan de andere kant bij de sluizen en als je daar dan staat valt dat bord met speciale tekst wel heel erg op. Omdat er een deel van de letters was gevallen heb ik op de terugweg dezelfde tekst bij Den Oever maar op een plaatje gezet, daar heb ik ooit al een keer vrij lang staan wachten omdat er niets gebeurde met de slagboom over het fietspad en toen had ik het geluk dat een inwoner van Den Oever het nummer van de brugwachter wist te vertellen en na een telefoontje ging de slagboom toen alsnog omhoog, mogelijk hebben ze daarvan geleerd en meteen maar grote borden geplaatst zodat ze niet te veel lastig worden gevallen door haastige fietsers. Aangekomen in Friesland ging het langs de dijk heel voorspoedig en zat ik om kwart over 11 aan de koffie bij mijn dochter. Toen zij de kinderen van school ging halen ben ik even naar haar schoonouders gelopen die net een stel nieuwe eekhoorntjes hadden binnen gekregen, schattig klein spul waar behoorlijk leven in zit. Toen de kinderen er waren hebben we een broodje gegeten en tegen 1 uur toen ze weer naar school moesten ben ik weer naar Middenmeer gegaan. Fleur wilde met opa in de Quest naar school gebracht worden en dat ging geweldig snel, van de “bult” af linksom en stoppen, hooguit 300 meter. Op de thuisreis ben ik deze keer via de Aldedyk gegaan net voor Workum daar kwam ik 3 fietsers tegen, ik denk een oma, een zoon en een kleinkind, ’t is maar een gok. Er werd meteen naar de fiets gewezen en flink gereageerd dus even stoppen en de jongste, in mijn ogen het “kleinkind” was dol enthousiast over wat ze zag, in het Engels sprak ze haar verwondering uit dat dit een fiets was, ook oma en de 3e man, de vader misschien, hadden nog nooit zo’n fiets gezien. Als hij dit verhaaltje zal lezen stuurt hij mogelijk de foto’s die hij heeft gemaakt naar mij via de mail, ik wacht af. Op de Afsluitdijk raakte de gang er helemaal uit, tegenwind en ……… juist, een lekke achterband, dus fiets op zijn kant en vervangen. Bij thuis komst alles weer even op een rijtje zetten, foto’s verkleinen, GPS-kaartje naar de PC overbrengen en een verslagje in elkaar draaien. Morgen zal ik de voorlopige lijst met deelnemers aan de Westfrieseomringdijk rit van 13 september a.s even netjes bij elkaar zoeken en mogelijk dat Cees Roozendaal uit Hippolyushoef ook over te halen is om mee te gaan voor dit ritje.

Geen opmerkingen: