27 augustus 2008

"Rondje" Wieringen




Omdat ik morgen niet kan fietsen vanwege een jaarlijks terugkerend evenement wat men verjaardag noemt ben ik vandaag nog voor een klein rondje van huis geweest. Het is achteraf klein geworden omdat mijn bestemming meestal niet van te voren vast staat, het volgende was daar de oorzaak van. Ik was nog maar een 6 a 700 meter van huis toen ik bij toeval Kees van Hattem tegen kwam op de Prof.ter Veenweg in Middenmeer, meteen stoppen en even kletsen, waar ga jij heen en waar is jou reis naar toe, je weet hoe dat gaat. Kees ging een rondje Wieringen doen en dat leek mij ook wel wat, dus de fiets andersom en richting De Haukes oftewel het begin van Wieringen. De zon hebben we niet gezien maar overigens was het prima fietsweer. Via de Quarantaineweg langs de camping aan de ene kant en de Waddenzee aan de andere kant gingen we voor de wind richting Den Oever. Voor Kees was dit een bekende route totdat ik bij Vatrop linksaf ging i.p.v. rechts, we gingen de laatste kilometers buitendijks fietsen tot aan de haven van Den Oever, dit stukje was voor Kees nieuw en aan zijn reactie denk ik dat hij hier nog wel een keer terug zal komen. Bij de Coupure, de doorgang vanuit het dorp naar de haven en ook de naam van de plaatselijke vis/snackwagen, hebben we de inwendige mens een beetje vertroeteld en zijn vervolgens richting Wieringermeer gegaan en dan met name richting Middenmeer. Bij mij thuis hebben we nog koffie gedronken en heeft Kees krachten verzameld voor de laatste etappe naar Heerhugowaard waar hij zo rond kwart voor 4 zal “binnenlopen” na een leuk ritje gedeeltelijk rond Wieringen.

Geen opmerkingen: