15 oktober 2008

Droog en toch bijna onbegaanbaar


Het mooie weer lijkt nu toch echt over, hoewel de berichten voor vandaag meteen al regen op de “rol” hadden staan viel het eigenlijk erg mee toen ik mijn eerste blik naar buiten had gericht op de situatie van vanmorgen. Het was droog en op de straat was te zien dat het niet helemaal droog was gebleven de afgelopen nacht. Tegen half 10 had ik bedacht dat ik aan de Tussenweg bij kennissen even langs zou gaan om te kijken hoe het in de stal ging met de nieuwe drinklijnen voor de kuikens en zo rond half 10 zijn ze meestal aanwezig voor de dagelijkse koffie. Maar wat een afvaller, ik draaide de Tussenweg in en gleed bijna naar de andere kant van de weg, één plaat klei en “bagger”, een sloopbedrijf was bezig met kranen en vrachtwagens en er werd volop door de bermen “geploegd” en dan zie je geen verschil meer in weg of berm alles is glibberig en bijna onbegaanbaar, maar goed ik kon niet meer terug en het wordt allicht beter. Bovendien wordt er op de eerste boerderij naast slopen volop gebouwd aan de nieuwe kassen. Bij de tweede boerderij waar ik langs zou gaan was het op het erf niet veel beter, met een hele groep was men bezig met de aardappeloogst, rooien en opslaan in de schuur maar het is nog zo nat in het land dat het meer op “prut-racen” lijkt dan op aardappelen oogsten. Ik ben dus op het erf gedraaid en na een kort praatje weer verder gegaan richting Wervershoof, mijn oudste broer en zijn vrouw waren nu wel aanwezig en daar heb ik een “bakkie” gedaan. Na dit bezoek weer verder, via Zwaagdijk en het Keern bij Hoorn langs ijsbaan “De Westfries" richting Bobeldijk, De Goorn, Avenhorn en tot slot langs de dijk naar Schermerhorn. Het weer bleef nog steeds droog en het leek me verstandig om vanaf dit punt de koers weer langzaam richting Middenmeer te zetten want de lucht liep langzaam aan toch vol en dan maak je kans dat de meeste droge uren voorbij zijn. Na 85 km was het weer over voor vandaag en stond het totaal op 33.788 km

Geen opmerkingen: