27 oktober 2008

Tussen de buien door was het droog.



Het weer is veranderlijk, inderdaad dat wisten we al, maar wat moet je dan als je eigenlijk wel een stukje wilt fietsen en de ene bui volgt op de andere. Maar toch werd het droog op een bepaald moment en ben ik van start gegaan, het was geweldig weer en na een ritje van een 86 km ben ik weer thuis gekomen en geen spat gehad onderweg. Hoe is het mogelijk, eerst was ik van plan om naar Friesland te gaan maar door het weer is dat plan weer helemaal over gegaan en heb ik gekozen voor een rondje Noord-Holland. Er zou volgens de berichten een behoorlijke wind staan langs de kust dus dacht ik, laat ik een ritje die kant op maken. Alkmaarseweg , Oude Niedorp, Noord-Scharwoude, Waarland , Tuitjenhorn, Petten en zo de Hondsbossche-Zeewering op. Er stond inderdaad een aardig windje, langs de kust lichte “storm”, och dat viel wel mee. Hoewel de harde wind me er van heeft weerhouden om na de “Hondsbossche” via de duinen naar Schoorl enz. te gaan. Ik was echt bang dat er weer hier of daar zandbanken zouden zijn opgewaaid en dat trapt voor geen meter als je daar in terecht komt. Vanaf Hargen en Groet ben ik langs Schoorl gegaan en zo weer naar de brug over het Noordhollandskanaal bij Schoorldam om vandaar weer op Middenmeer af te gaan. Toen ik de Wieringermeer in ging ben ik na een kilometer gestopt en heb daar zo’n kleine 5 minuten stil gestaan om de bui voorlangs te laten gaan en zo heb ik geen spat regen gehad onderweg maar wel weer heerlijk gefietst.

Geen opmerkingen: