06 oktober 2008

Herfst met zon en geen regen.



Wat een verschil met zondag, geen wind, geen regen, en zelfs in de loop van de middag zon. Hoe is het mogelijk, het zal wel het schoolvoorbeeld zijn van het wisselvallige Hollandse klimaat. Vanmiddag even op een heen en weertje naar Zuidoostbeemster om een paar afdrukken weg te brengen van een paar foto’s, dan heb je gelijk weer een doel om naar toe te fietsen. Ik kan wel zeggen er was vandaag weinig te beleven langs de weg, iedereen zat nog een beetje beduusd thuis van het vele water van afgelopen zondag. In Hippolytushoef scheen het heel erg te zijn maar achteraf viel het allemaal toch nog wel mee als ik de reacties via radio mag geloven. Zelf was ik gister met de auto naar Friesland en heb op de heen en terug weg de ruitenwissers steeds volop aan gehad zelfs af en toe op maximale snelheid. Op mijn fietsritje van vandaag was het heen erg stil langs de weg en op de terugweg stond er al na 50 meter een paard in de berm, simpelweg stoppen en afwachten, de amazone reed rustig verder en toen ik mijn mond open haalde om iets te zeggen schrok het dier zich rot en begon meteen wat vreemde bewegingen te maken maar het meisje reageerde heel nuchter en zei: “ We hebben al vaak genoeg zo’n ding langs de weg gehad en dat schrikt niet meer af”, nou ja, “schrikt niet meer af” leek mij een groot woord hij ging nog wel wat onrustig uit z’n vastgestelde baan juist op het moment dat ik af drukte. Deze keer niet langs Oost en West-Graftdijk maar door De Rijp en Graft richting Schermerhorn en verder naar Rustenburg en Obdam. Thuis gekomen was het net 93 km volgens de teller, een leuk beginners rondje zo voor de eerste fietsdag van de week.

Geen opmerkingen: