28 oktober 2008

Het vlees is zwak


Het vlees is zwak, het weer is niet zo dat je zo maar even een rondje zou kunnen maken zonder bui of buien. Het is de hele nacht en ook verder de hele dag gewoon af en aan met regen en zelfs af en toe hagel er tussen door. En omdat het vlees zwak is ben ik toch maar gegaan met alle gevolgen van dien, na 100 meter de eerste kleine spatjes en na 1000 m de eerste grote spatten en na 10.000 m nog veel grotere spatten en een lucht die nog veel meer in petto had. Ik reed op dat moment in Abbekerk/Twisk en ben meteen over het viaduct weer op Middenmeer af gegaan. Eén voordeel had ik wel, (dacht ik) doordat alles nat was ook over de klinkerwegen “rammelde” de fiets niet zo erg terwijl ik in mijn achterhoofd ook andere mogelijkheden langs zag komen. Het zou wel eens een lekke band kunnen zijn misschien rechtsvoor of toch achter, ik kon nog wel op zo’n 37 a 38 km komen maar dat kost veel meer moeite als andere keren en bovendien zakte de snelheid elke keer zo snel terug. Op de Cultuurweg, die opnieuw is geasfalteerd, probeerde ik wat te slingeren om zo te ontdekken of hij achter leeg was maar het viel gelukkig mee. Helaas toen ik thuis was en handmatig controleerde bleek de achterband toch al aardig wat van zijn normale druk kwijt te zijn, mijn gevoel is dus nog in orde, als het op verdacht zwaarder trappen aan komt. En zo was ik dus na zo’n 25 km weer terug en staat het totaal nu op 34.444 km

Geen opmerkingen: