22 oktober 2008

Van zielige behanger tot het Kremlin



Het is buiten voelbaar frisser de laatste dagen, de kans op nachtvorst is aanwezig werd al voorspeld en inderdaad vanmorgen zag ik op de garage van de buren ijs liggen. Of het nu kwam door dat beeld of dat het mijn gevoel was, maar het leek me verstandig om een extra shirt te halen bij Leo Smit in Medemblik, met lange mouwen. Dus eerst richting Medemblik en nadat ik mijn inkoop gedaan had heb ik dat shirt meteen maar aangehouden. Na het bezoek aan de fietsenmaker annex fiets kledingshop ging het richting Markerwaardweg om zo weer langs de Zwaagdijk uit te komen en vandaar richting Hoorn en Zuidoostbeemster. In “de Zuidsoost” moest ik iets afleveren en na een bak cappuccino kon ik weer verder. De zon was er ondertussen vrij geregeld bij en dat maakte het net even aangenamer. De vervolgroute ging langs het Noordhollandskanaal en Oost en West-Graftdijk om later op de weg richting Alkmaar uit te komen. Daar aangekomen heb ik gekozen voor de weg en later het fietspad door het “Land van Luna” bij Heerhugowaard. Daar linksaf en oversteken om op het fietspad te komen wat richting Noord-Scharwoude gaat en zo verder, op het fietspad gebaarde een tegemoet komende fietser dat hij vond dat ik mogelijk iets te hard reed, hij stelde zich voor als: “Lul de behanger” vreemde naam die ik zelf niet zo gauw zou noemen tegen een wild vreemd iemand die je onderweg tegenkomt. Maar deze meneer dus wel, hoe zal ik hem omschrijven, een flinke ruige baard, een gefrustreerd uiterlijk, mogelijk ruzie met zijn vrouw ( als er al een vrouw ingetrapt is met zo’n vent), samen fietsend met nog iemand want in zijn eentje had hij nooit zoveel moed gehad om zich zo voor te stellen, al met al een arm figuur, zullen we maar zeggen. Jammer dat hij dit mogelijk nooit zal lezen anders kon hij hier en daar wat aanvullen of verbeteren. Mijn ritje ging ondanks alles weer verder en na een kleine pauze bij een neef van mij en zijn vrouw in Oude-Niedorp ben ik nog even langs het Kremlin gefietst in Nieuwe-Niedorp, inderdaad het “Kremlin” er woont daar aan de Limmerschouw een meneer die eigenhandig “mooie” gebouwen op zijn erf heeft neergezet. Na iets van 116 km was ik weer binnen en een hele ervaring rijker.

Geen opmerkingen: