07 oktober 2008

Een gelukkig mens met een Quest





Een gelukkig mens, ja inderdaad ik kwam er vandaag één tegen, Kees van Hattem in zijn nieuwe Quest. Eerst zou ik vandaag iets anders gaan doen dan fietsen maar er veranderde iets waardoor ik wat eerder met de Quest op pad kon gaan. Het leek me nog wat onzeker om te gaan omdat er nog wat mist hing in het dorp en dan is het buiten het dorp meestal wat erger maar het viel allemaal erg mee, het was niet echt helder maar de ergste mist was toch al weer opgetrokken toen ik onderweg was. Eerst richting het “oude land” via de nieuwe weg die uit komt bij de rand van de Wieringermeerpolder, dan langs de grasdrogerij van Wil Hartog richting Twisk via het Marepad. Hier is een klein natuurgebied in ontwikkeling waar vaak veel vogels verblijven, in de mist viel het niet mee er veel van te ontwaren, slechts wat zwanen die niet te veraf zwommen kon ik op een plaatje zetten. Verder naar Wervershoof langs broer Ben en zijn vrouw Riet, die jongste broer van me was weer afwezig dus heb ik met mijn schoonzus zitten kletsen en ondertussen de nodige koffie naar binnen gewerkt. Dan weer opstappen en via Zwaagdijk waar net weer een verkeerscontrole gaande was, er stonden tenminste een stuk of 4 of 5 agenten en agentes met opvallende groene vestjes aan die mij als vreemde eend gewoon langs lieten gaan ondanks dat ik op de weg reed en ongeveer naast deze mensen stil kwam te staan omdat er wat auto’s mij de doorgang belemmerden. Via een heel stel wegen ben ik in Avenhorn gekomen en heb daar weer de dijk opgezocht die me richting Schermerhorn bracht waar ik door ben gegaan tot aan de tunnel voor fietsers vlak voor Alkmaar. Vanaf hier heb ik de weg genomen er is daar geen fietspad meer en gaat richting Heerhugowaard waar ik langs de Waerdse Tempel ben gegaan en daar kwam hij aan racen. Kees in zijn Quest zonder vlaggetje het was eigenlijk een vreemd gezicht, Kees zonder Mango met vlag. Uiteraard hebben we even staan kletsen en hij vertelde mij dat hij onderweg was naar Wim Schermer in De Woude of op De Woude net wat gebruikelijk is. Ik had zelf ook al het idee gehad om er vandaag langs te gaan maar ik moest eerst nog eten en had verder niets bij me terwijl ik ook niet wist of Wim wel thuis zou zijn. Kees vertelde me dat hij ook bezig is om een blog op poten te zetten dus binnenkort zullen we zeker met een “nieuwe” schrijver kennis maken. Alle keren dat ik deze man heb ontmoet zie ik een blij en vrolijk mens die een gelukkige indruk geeft maar vandaag was het wel het wel een extra gelukkig persoon, Kees met een echte Quest.

Geen opmerkingen: