17 september 2009

Derde donderdag in september, Enkhuizen.




Even nog een klein afkick rondje, door allerlei omstandigheden zal er de komende dagen niet veel van fietsen terecht komen. Andere dingen zijn soms leuker of belangrijker en dan is het heerlijk, het leven te leven, zoals wij dat leven en er van te genieten, vul de rest zelf maar in. Het ritje van vandaag ging via Hoogwoud naar Enkhuizen en weer terug naar huis. Waarom over Hoogwoud, nou gewoon omdat ik even wilde zien waar mijn dienstkameraad met zijn vrouw verbleef op de camping langs de Oosterboekelweg in Hoogwoud. Ze hadden er een geweldig mooi plekje, aan het water met een hoge heg als beschutting tegen de wind en uitzicht over het Westfriese landschap met zijn zwartbonte vee. Bart liep net buiten de caravan en hoorde iets vreemds aankomen en keek verbaasd op toen ik in de Quest aan kwam zetten. Ik moest eerst mee naar binnen voor koffie en na nog weer een tijdje kletsen over dit en dat heb ik mijn weg vervolgd naar Enkhuizen. Zij wilden ook naar de “Haringstad” en ik heb nog aangegeven waar ze dan het best hun auto konden parkeren, achter het station vlak bij de haven. Wat zal dat een “kater” geworden zijn, alles stond vol of was afgezet zag ik toen ik in Enkhuizen arriveerde, de derde donderdag in september is er altijd korte baan harddraverij voor paarden en nu was alles anders als normaal, ik was nog wel het eerste afzettingshek gepasseerd maar bij het tweede zag ik dat ik geen enkele kans zou maken om er door te komen dus andersom en met wat draaien en keren de goede weg opgezocht en op naar Middenmeer. Bij één van de stoplichten stond er een aangespannen stel voor mij, één van de dames drukte op de knop om over te kunnen steken en nam weer plaats op de bok. Toen ik vroeg : “Je hebt toch wel gedrukt hѐ” keken ze beide achterom en op dat moment had ik een leuk plaatje waar ze best om konden lachen vooral toen ik zei dat ze vanavond op internet zouden staan. Via Andijk en Medemblik kwam ik weer in Middenmeer waar ik na precies 80 km binnen was.

Geen opmerkingen: